خبرگزاری کار ایران

اعمال سختگیری شدید برای بستن جاده‌ها در نیمه دوم خرداد/ طراحی اپلیکیشن حوزه یاب برای معرفی خلوت‌ترین حوزه انتخاباتی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۱۴۶

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: ویروس کرونا به هیچ وجه ضعیف نشده و از بین نرفته است و خطر افزایش و اوج مجدد اپیدمی کرونا همچنان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد ملی کرونا، با اشاره به وضعیت پروتکل‌ها برای روز انتخابات، بیان کرد: خوشبختانه پروتکل بهداشتی انتخابات تدوین شده و اقدامات متعددی در این زمینه انجام خواهد شد، هدف این است که همزمان با برگزاری با شکوه انتخابات، کاری کنیم که مردم با خیال راحت در انتخابات شرکت کنند.

وی ادامه داد: زیرا اگر مردم بترسند و نگران این باشند که شرکت در انتخابات برای آنان خطر ابتلا به بیماری دارد، ممکن است مشارکت کم شود، یکی از اقداماتی که احتمالا روز دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا مطرح و تصویب می‌شود، این است که در تعطیلات نیمه خرداد به مناسبت ارتحال حضرت امام، ترددهای جاده‌ای ممنوع شود و این سختگیری‌ها به شدت اعمال شود.

رئیسی افزود: همه‌ اینها به این دلیل است که بیماری در کشور اوج نگیرد و با نزدیک شدن به انتخابات با شیوع بالایی همراه نباشیم و اقدام دیگر این است که وزارت کشور و فرمانداری‌ها بتوانند در سراسر کشور با استعلام از وزارت بهداشت افراد مبتلا به بیماری کووید۱۹ را شناسایی کنند تا این افراد از آمدن به سر صندوق‌های رأی منع شوند.

وی گفت: برای اینکه این افراد از حق رأی دادن محروم نشوند یا برای آنان صندوق سیار ارسال شود یا صندوق‌های جداگانه‌ای برای آنان در نظر گرفته شود که وزارت بهداشت با ارسال صندوق سیار موافق است.

رئیسی افزود همچنین قرار است اپلیکیشن حوزه یاب طراحی و به مردم معرفی شود و مردم بتوانند با استفاده از آن خلوت‌ترین حوزه انتخابی را پیدا کنند و با خیال راحت به حوزه‌های خلوت برای رأی دادن در روز انتخابات اقدام کنند.

رئیسی گفت: همچنین قرار است حوزه‌های رأی گیری به نحوی طراحی شود که صف‌ها در فضای باز و بیرون از محل صندوق باشد و مردم با فاصله و محل‌های خط کشی شده در صف باشند و به نوبت یکی یکی وارد حوزه شوند و رأی بدهند، توجه داشته باشید که ویروس کرونا به هیچ وجه ضعیف نشده و از بین نرفته است و خطر افزایش و اوج مجدد اپیدمی کرونا همچنان وجود دارد، بنابراین از همه مردم می‌خواهیم همچنان اصول و پروتکل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز