خبرگزاری کار ایران

غافلگیری فرزند یکی از زندانیان که با مدیر ندامتگاه زنان استان تهران درددل کرده بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۰۹۴

دختر یکی از زندانیان ندامتگاه زنان استان تهران که در سالن ملاقات با مدیر این مرکز درددل کرده بود، با آزادی ناگهانی مادرش به آرزوی خود رسید.

به گزارش ایلنا، صغری خدادادی با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای برنامه های تحولی سازمان زندان ها و تاکید مدیر کل زندان های استان تهران مبنی بر تلاش همه جانبه جهت کمک به زندانیان نیازمند، دیدار با خانواده ها و نیز سرکشی از منزل آنان در اولویت امور قرار دارد.

مدیر ندامتگاه زنان استان تهران تصریح کرد: طی این دیدارها، توفیقاتی حاصل شده تا مشکل برخی از این خانواده ها حل شده، حتی زمینه آزادی سرپرستان آنان نیز فراهم گردد.

وی ادامه داد: هفته گذشته در بازدید از سالن ملاقات، دختر جوان یکی از زندانیان درددل نمود. وی تنها فرزند خانواده بود، پدرش فوت نموده و مادرش به دلیل بدهی سنگین مالی و داشتن شاکی زندانی بود. این خانم نامزد نیز داشت ولی به محض زندانی شدن مادرش، نامزد وی نیز او را ترک کرده و دیگر حاضر به ازدواج با وی نبود.

خدادادی ادامه داد: بسیاری از زنان زندانی که درگیر مشکلات مالی شده اند، از قانون آگاهی نداشته و تحت تأثیر افراد دیگر دست به ایجاد صندوق های خانگی و یا امضای چک، سفته و اوراق بهادار دیگر می کنند که لازم است آموزش های اجتماعی در سطح وسیع از طریق صداوسیما، خبرگزاری ها و دیگر رسانه ها توسعه یابد.

مدیر ندامتگاه زنان همچنین اظهار داشت: خانواده های زندانیان بدون آن که جرمی مرتکب شده باشند، دچار مشکلاتی مانند رانده شدن از گروه همسالان و اجتماع می شوند. فرزند این زندانی بدون آن که نقشی در جرم مادرش داشته باشد، از سوی اطرافیان و نامزدش طرد شده بود.

بنا به این خبر، خدادادی و مددکاران ندامتگاه زنان، با تلاش های فراوان و کمک ستاددیه و نیکوکاران استان تهران، توانستند با پرداخت بدهی این زندانی وی را آزاد نموده و در مراجعه به خانه ای که فرزندش تنها و بدون اطلاع از این تلاش ها زندگی می کرد، وی را غافلگیر کردند.

همچنین در این دیدار ناگهانی مادر و فرزند، کارت هدیه و بسته معیشتی نیز به آنان اهداء گردید و این مددجو مانند دیگر زندانیان آزاد شده، به مرکز مراقبت بعد از خروج معرفی شد تا از خدمات مشاوره ای، آموزشی، حقوقی، معیشتی و دریافت وام خوداشتغالی بهره مند شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز