خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نوسازی مدارس:

صرفه‌جویی در مصرف انرژی از مباحث اصلی ساخت مدارس با الگوی «مدیریت سبز» است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۶۶۵

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: «صرفه جویی در مصرف انرژی»، از مباحث اصلی ساخت مدارس با الگوی «مدیریت سبز» است.

به گزارش ایلنا، مهراله رخشانی‌مهر، در جریان بازدید از پروژه «مدرسه شهید عباسی منطقه ۵تهران» که با رویکرد مدیریت سبز درحال ساخت است، گفت: علاوه بر این که چندین پروژه آموزشی با مدیریت سبز را دردست اجرا داریم، در تعمیرات اساسی مدارس نیز به این موضوع و اجرای بخشی از شاخص‌های مدیریت سبز خواهیم پرداخت. 

وی افزود: اداره کل نوسازی مدارس استان تهران در ساخت مدرسه با رویکرد مدیریت سبز، پیشگام است و پیش از این نیز مدرسه‌ای در منطقه پنج تهران، از محل تعمیرات اساسی به یک مدرسه با بهره مندی از شاخص‌های مدیریت سبز تبدیل و کار فاخر و ارزشمندی در این زمینه انجام شده است. 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: متأسفانه در کشور در حوزه مدیریت سبز، هیچ محتوای مدون و شاخصی وجود نداشت و باید محتوا و دستورالعملی را در این زمینه آماده می‌کردیم که خوشبختانه با همکاری دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه شیراز، مجموعه محتوایی تعریف و آماده شد که در نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه در دست بررسی است و بعد از تأیید به صورت آیین نامه و دستورالعمل ارائه خواهد شد. 

وی گفت: طرح ساخت مدارس با رویکرد مدیریت سبز باید در کشور تعمیم یافته و تعداد این مدارس افزایش یابد. اگرچه ممکن است هزینه تمام شده بنا، نسبت به بناهای معمولی در ظاهر بیشتر باشد، اما صرفه‌جویی که در مصرف انرژی اتفاق می‌افتد و بحث‌های تربیتی که قرار است در این مدارس وجود داشته باشد، این هزینه‌ها را جبران خواهد کرد، در عین حال هر چند که تعداد این مدارس و حجم موارد مصرفی آن افزایش پیدا کند، طبیعتاً هزینه تمام شده بنا هم کاهش پیدا خواهد کرد. 

رخشانی‌مهر افزود: به منظور فرهنگ‌سازی و اشاعه فرهنگ‌ایثار و شهادت، نام‌مدارس با رویکرد مدیریت سبز را با نام شهدا مزین می‌نماییم تا آموزه‌های تربیتی نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، با تقدیر از اقدامات شش ماه اخیر اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در اجرای پروژه‌های ویژه و شاخص گفت: در این مدت دو طرح بزرگ در اردوگاه شهید باهنر از جمله مقاوم‌سازی عمارت ۱۴۰ساله این اردوگاه که چند سالی نیمه تمام باقی مانده بود، به اتمام رسید که کار ارزشمند و فاخری است. همچنین قرار است پروژه شاخصی به مناسبت سوم خرداد، در منطقه ۱۰آموزش و پرورش شهر تهران افتتاح شود. 

شایان ذکر است مدرسه ۱۸ کلاسه شهید عباسی با رویکرد مدیریت سبز در زمینی به مساحت ۳هزار و ۵۰۰مترمربع با زیربنای ۷هزار متر در چهار طبقه دارای سه کارگاه، ۲آزمایشگاه، استخر و سایر فضاهای مورد نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز