خبرگزاری کار ایران

شاهرخی در گفت و گو با ایلنا؛

نگهداری از حدود ۴ هزار کودک در مراکز شبه خانواده/ «خانه کوچک» برای نگهداری سالمندان به زودی راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۳۳۴

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه مراکز شبه خانواده حدود ۱۵ سال است که در تهران فعالیت می کنند، گفت: حدود ۴ هزار کودک در این مراکز نگهداری می شوند.

«امین شاهرخی» مدیرکل بهزیستی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره مراکز شبه خانواده گفت: در گذشته مراکز نگهداری کودکان به صورت حجیم و گسترده وجود دارد و کودکان زیادی در این مراکز نگهداری می شدند، کودکان در این مراکز آموزش های لازم را نمی دیدند و حمایت و مراقبت خوبی از این کودکان نمی شد. 

وی ادامه داد: با تدبیری که اندیشیده شد این کودکان به مراکز شبه خانواده ها سپرده شدند. در این مراکز هم نظارت و هم تربیت و آموزش کودکان به خوبی در حال انجام است و آموزش این کودکان نسبت به گذشته متفاوت و بسیار موثر شده است. 

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: در تهران حدود ۷۰ مرکز شبه خانواده وجود دارد و براساس آیین نامه باید ۱۰ الی ۱۵ کودک در این مراکز نگهداری شوند. 

شاهرخی تصریح کرد: ما این سیاست کوچک سازی مراکز را در خصوص دیگر مددجویان مانند سالمندان و افراد دارای معلولیت نیز دیده شده است و به مرور در حال اجراست و در آینده نزدیک شاهد افتتاح این مراکز برای این گروه از مددجویان نیز خواهیم.

وی با بیان اینکه پروسه مراکز خانه کوچک برای افراد دارای معلولیت و سالمندان درحال انجام است، خاطرنشان کرد: مراکز شبه خانواده حدود ۱۵ سال است که در حال فعالیت هستند. در سطح استان تهران نیز حدود ۴ هزار کودک در مراکز شبه خانواده نگهداری می شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز