خبرگزاری کار ایران

در کنفرانس دبیران زیست شناسی بررسی شد؛

چگونگی ماندگاری مطالب و مفاهیم زیست‌شناسی در ذهن دانش آموزان و افزایش آن

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۱۸۴

در نخستین کنفرانس دو سالانه دبیران زیست شناسی که صبح امروز ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار شد، بخش دوم این کنفرانس به پوسترهای طراحی شده توسط دبیران زیست شناسی اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از این پوسترها و مقاله‌ها به نویسندگی مریم کریم پور در خصوص "سن منارک در دانش آموزان دختر" بوده است که عوامل منارک در دختران مناطق مختلف را مورد بررسی قرار داده است. بررسی ها در این خصوص نشان داد که  پایین ترین دوره قاعدگی در سن ۹ سال و بالاترین سن ۱۵ سال بوده است.

در ادامه پوستر بعدی در خصوص "چگونگی ماندگاری مطالب و مفاهیم زیست‌شناسی در ذهن دانش آموزان و افزایش آن" بود که توسط مطهره فاتحی و اعظم منصوری نگاشته شد‌. در این پژوهش روش‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرد که دانش آموز را در به خاطر سپاری مفاهیم به صورتی غیر از صورت اولیه یاری می‌دهد. به عنوان مثال رمز گذاری به صورت حروف مقطع در این روش از مرسوم‌ترین روش ها بوده و بسیار ساده است. یه عنوان مثال گاهی اگر ابتدای اصطلاحی را به خاطر آوریم همه مفهوم آن در ذهن تداعی می‌شود و یا ممکن است گاه ترتیب بیان مفاهیم مهم باشد در این صورت از رمزگذاری حروف اول استفاده می‌کنیم.

مقاله دیگر با عنوان "تدریس زیست شناسی توسط تیم‌های دانش آموزی به روش ساخت دست سازه‌های زیستی خلاقانه" بود که توسط سمیه علافان نگاشته شده است. در این پژوهش دانش آموزان با کار تیمی خلاقانه و ساخت دست سازه‌های زیستی با استفاده از مواد دور ریختنی و فایل بازیافت مطالب درسی را ارائه می‌دهند و لذت آموختن درس زیست شناسی را با روش جدید تجربه می‌کنند. همچنین در این روش با توجه به مشارکت دانش آموزان و برانگیختن حس همکاری و کار تیمی خلاقانه جهت ارائه مطالب درسی مشاهده شد که میل و انگیزه دانش آموزان جهت یاد گرفتن و تفهیم کامل مطالب نسبت به روش سنتی بسیار بیشتر است.

در ادامه مقاله‌هایی از جمله تاثیر آموزش معکوس بر میزان یادگیری در آموزش زیست شناسی، تاثیر فناوری‌های نوین آموزش زیست شناسی، مقاله فناوری در ترازوی آموزش و اینکه تدریس فناورانه چگونه تصور حفظی بودن زیست‌شناسی را باطل می کند؟ تحلیل محتوای کتاب درسی زیست شناسی پایه یازدهم فصل چهارم بر اساس روش ویلیام رومی و.... چند نمونه دیگر از مقالات تهیه شده توسط دبیران زیست شناسی ایران بود که در این کنفراس قرائت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز