خبرگزاری کار ایران

اختلاف ارتفاع ۶۰۰ متری بالا و پایین شهر خطر آفرین است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۸۴۵

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌اختلاف ارتفاع ۶۰۰ متری در تهران خطرناک و خطرآفرین است و برای مواجهه با این مساله باید ساخت تونل های آب را تکمیل کنیم.

به گزارش ایلنا، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در مراسم بهره برداری از پروژه های مدیریت سیلاب گفت: کشور نیاز به تحول دارد و حالا که فصل انتخابات است هر کسی آن را طوری تعریف می کند. امیدوارم به سمت تحولی مثبت با انتخابات پیش رو برویم.

وی با بیان این که سخنرانان سابقه مدیریت سیلاب را به درستی نگفتند، گفت:  مدیریت سیلاب از دهه چهل مطرح شد و اما در دهه پنجاه پروژه های زیادی برای شهر به اجرا درآمد که مترو و  فاضلاب تهران متعلق به همان زمان است بعد از انقلاب هم با وجود جنگ  تحمیلی آیت الله هاشمی مدیریت سیلاب و فاضلاب را مطرح کرد و همان موقع بحث مترو را هم در سال ۶۳ عنوان کرد.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به آغاز فعالیت شرکت خاکریزآب در سال ۷۲ ، افزود: ما در تهران اختلاف ارتفاع ۶۰۰ متری در بالا و پایین شهر داریم که خطر آفرین است . در این سالها ۵۳۰ کیلومتر تونل آب ساخته شده است که باید به ۷۰۰ کیلومتر برسد.  اینها عمدتا در عمق ۱۲ تا ۴۰ متری ساخته می شود و دیده نمی شود و زحمتی است که در تهران کشیده می شود ولی متاسفانه مردم آن را نمی بینند مترو یا فاضلاب را مردم می بینند. در مورد مدیریت سیلاب این اتفاق نمی افتد و به صورتی گمنام باقی مانده است و لازم است روی آن تبلیغات شود.

او افزود: در تهران ۵۰۰ کیلومتر اتوبان داریم در زیر زمین ۵۳۰ کیلومتر تونل های انتقال آب داریم.

بر اساس گزارش سایت شهر، هاشمی در ادامه سخنان خود با قدردانی از مدیرعامل شرکت خاکریز آب گفت: او مدیریت درخشانی در این حوزه داشته در حالی که ۳۳ سال سن دارد. من هم وقتی متروی تهران را به عهده گرفتم ۳۶ سال داشتم اما الان متوسط سن مدیریت شهری از ۵۰ گذشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز