خبرگزاری کار ایران

توضیح درباره دو نوبته شدن آزمون سراسری دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۸۴۱

قائم‌مقام دبیر ستاد علوم فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در توضیح دو نوبته شدن آزمون سراسری دانشگاه‌هاگفت: این طرح ممکن است آزمون‌ها در سال ۲ تا ۳ مرتبه یا هر تعدادی که شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم‌گیری کند برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سید فرهنگ فصیحی» قائم‌مقام دبیر ستاد علوم فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص دو نوبته شدن آزمون سراسری دانشگاه‌ها گفت: این امر در واقع از مجموعه و یا بسته سیاستی است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تصویب است و به موجب آن، این وضعیت که یک بار در سال آزمون سراسری برگزار شود و همه سرنوشت داوطلبان به آن منوط باشد، تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح ممکن است آزمون‌ها در سال ۲ تا ۳ مرتبه یا هر تعدادی که شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم‌گیری کند برگزار شود. همچنین بناست یک بخش از سنجش استعداد تحصیلی به عهده آموزش و پرورش باشد و بر اساس سوابق تحصیلی دانش‌آموزان محاسبه گردد به این ترتیب باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که آموزش و پرورش هم آمادگی اجرای این طرح را داشته باشد. این طرح در صحن شورا در حال بررسی است و در آینده نزدیک مطرح خواهد شد.

فصیحی گفت: اگر تصویب شد که این طرح به شکل  یک ساله باشد همان آزمون نهایی سال آخر متوسطه لحاظ خواهد و اگر قرار باشد بار روی دوش دو سال آخر تحصیلی در مقطع متوسطه بیفتد؛ باید به گونه‌ای باشد که اطلاع رسانی لازم صورت بگیرد تا دانش آموزان خودشان را  تا سال ۱۴۰۳ آماده کنند.

قائم‌مقام دبیر ستاد علوم فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حال حاضر امتحانات نهایی به صورت سراسری در حال برگزاری است از این جهت عدالت برقرار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز