خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیح درباره چرایی واکسیناسیون خارج از پروتکل در «ایران‌مال»/ تذکر در رابطه با ازدحام در مدارس حین برگزاری امتحانات نهایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۴۹۸

معاوت درمان ستاد کرونا استان تهران درباره چرایی واکسیناسیون خارج از پروتکل در «ایران‌مال» توضیحاتی ارائه کرد.

«نادر توکلی» معاون درمان ستاد کرونا استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه واکسیناسیون برای گروه سنی ۸۰ سال تمام شد و الان بالای ۷۵ ساله‌ها واکسینه می‌شوند، بیان کرد: بعد از این گروه هم نوبت ۷۰ ساله‌ها خواهد بود که تعداد مراکز واکسیناسیون هم زیاد شده تا آنها به راحتی مراجعه کنند.

وی در مورد وضعیت بیمارستان‌ها و ورودی و خروجی بیماران کرونایی، ادامه داد: کماکان بستری روزانه ما بالای هزار مورد است، یعنی از نظر حوزه‌ی درمان، هنوز در وضعیت قرمز هستیم، البته درست است که یک مقدار مشاغل آزاد شدند، اما از نظر ما، تعداد بستری‌ها کماکان شاخص شرایط بحرانی را دارد. 

توکلی افزود: هنوز بالای ۱۰۰۰ نفر بستری داریم و این نشان می‌دهد هنوز شیب کندی برای کاهش داریم،  این مسئله مهمی است که اگرچه تعداد بیماران سرپایی یک مقداری کمتر شده، این نشان می‌دهد که بتدریج اگر اتفاق خاصی دیگری نیفتد، در ۲ هفته‌ی آینده به مرور افت در شیوع کرونا خواهیم داشت و به سمتی می‌رویم که از این پیک عبور کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که هنوز صف‌های شلوغ واکسیناسیون دیده می‌شود، گفت: توجه داشته باشید که «ایران‌مال»، یکی از مراکز بزرگ تجمیع برای واکسیناسیون است، البته چند روز است که شروع شده و طی یک فراخوان غیررسمی برای افراد ۷۰ سال به بالا که جزو پروتکل نبودند، واکسیناسیون انجام شد، که البته مراجعه‌ها خیلی زیاد شد و ازدحام شکل گرفت.

توکلی افزود: برای همین ما برنامه‌ایی دادیم تا زمان واکسیناسیون ۶۵ سال به پایین، واکسیناسیون طبق سامانه نوبت دهی انجام شود.

توکلی ادامه داد: یقینا تعداد افرادی که برای واکسن مراجعه می‌کنند، باعث ایجاد ازدحام می‌شود و به مرور ستاد استانی تصمیم گرفت به سمت مراکز تجمیع برویم تا این میزان ازدحام شکسته شود که واکسیناسیون در اتومبیل را هم راه اندازی کردیم و امیدواریم به مرور واکسیناسیون انجام شود.

معاون درمان ستاد کرونای تهران افزود: واکسن هر چقدر که وارد شود، به دانشگاه داده می‌شود و با ایجاد نیروی انسانی کافی در مراکز، به نظر فشار برای تقاضا می‌شکند. 

در رابطه با ازدحام در زمان امتحانات نهایی مدارس تذکر دادیم 

توکلی با اشاره به شلوغی و عدم رعایت برخی پروتکل‌ها در زمان برگزاری امتحانات دانش آموزان، گفت: ما روی این قضیه نظارت کافی خواهیم داشت و مواردی که اتفاق افتاده را در جلسه‌ی استانی دوشنبه مطرح خواهیم کرد تا پایش صورت بگیرد.

وی ادامه داد: این شکایت وجود داشت که در برخی مدارس این مشکلات و عدم رعایت پروتکل وجود داشته که تذکر داده شده، اما خوشبختانه در پیک چهارم ابتلای زیر ۲۰ سال خیلی کم بود و بر خلاف قبل از عید که زیر ده و بیست سال ابتلای بالایی داشت، اکنون این خطر وجود ندارد و برای همین نباید نگرانی برای خانواده‌ها وجود داشته باشد. 

توکلی افزود: حتی زیر ۱۸ سال نیاز به واکسیناسیون ندارد، البته برنامه ریزی خواهد شد تا فرهنگیان مدارس واکسینه شوند که کمیته ملی کرونا باید تصویب کند و در کل خیلی جای نگرانی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز