خبرگزاری کار ایران

تعلل سازمان فاوا در بارگذاری نقشه‌های کن و باغات آن در سامانه طرح تفصیلی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۰۶۳

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی نسبت به عدم بارگزاری نقشه‌های محدوده محله کن و باغات آن در سامانه طرح تفصیلی به سازمان فاوا تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در جریان دویست و نود و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: علی رغم اینکه شورای شهر تهران طی پیگیری‌های بسیار زیاد موفق شد طرح موضوعی ۱۲۸۳ هکتاری کن و فرحزاد را در طی ماه‌های گذشته در کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب برساند و این طرح ابلاغ شد ولی ماه‌ها است نقشه‌های محدوده محله کن و باغات آن روی سامانه طرح تفصیلی بارگذاری نشده است. 

او ادامه داد: خیلی‌ها اراده‌ای ندارند در این دوره مدیریت شهری به خصوص در سازمان فاوا این امر به بارگذاری برسد تا مردم بتوانند نتایج بسیار اثربخش این دوره مدیریت شهری در ایجاد تفرج گاه عمومی را شاهد باشند. 

سالاری افزود: من بارها و بارها شخصا با مهندس فرجود صحبت کردم و همینطور با شهردار منطقه و نیز معاون شهرسازی و معماری شهرداری و حتی با آقای حناچی صحبت کردم ولی به نتیجه نرسیدم و لذا تقاضای من این است تذکر بنده را به دوستان ابلاغ کنید تا حداکثر ظرف یک هفته این اتفاق بیفتد. 

او با اشاره به تکرار این موضوع در مورد طرح تفصیلی منطقه ۲۲ گفت: همین اتفاق در خصوص طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ رخ داده، طرح تفصیلی منطقه ۲۲ با ۵۷۰۰ هکتار مساحت با رویکرد‌های کیفی‌سازی در شورای شهری و کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی تصویب شد ولی هنوز بخش‌هایی از آن بارگذاری و عملیاتی نشده، همین موضوع در ارتباط با بسیاری از مصوبات شورا در خصوص اینکه شهرداری مصوبات نرخ گذاری شورا در مورد عوارض را بر روی سامانه بارگذاری کند تا فرم‌های اعلام عوارض به صورت سیستمی به مردم ارائه شود رخ داده و این اقدامات انجام نشده است. 

سالاری ادامه داد: با این حال هر بار هم که من از اداره کل تدوین ضوابط و معاونت شهرسازی پیگیری می‌کنم که شاید بیش از ۵۰ بار جلسه گذاشتیم و پیگیری کردیم اعلام می‌کنند که سازمان فاوا بایستی اینها را بارگذاری کند. 

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر با تاکید بر اینکه اینها از جمله دستاورد‌های ارزشمند شورا است افزود: اما متاسفانه با پیگیری‌های جدی و کارشناسی و مبتنی بر احترام نتوانستم به نتیجه برسانم لذا از ریاست شورا و شهردار تهران می‌خواهم این موضوع را به سرانجام برسانند. 

سالاری در ادامه تذکر دیگری درباره محدوده جماران داد و گفت: تذکر دوم در مورد محدوده قدیمی جماران و اردوگاهی به نام اردوگاه امام خمینی (ره) است. متاسفانه بنیاد مستصعفان در حریم شهر و در منطقه حفاظت شده شهر تهران تهران برخلاف منویات مقام معظم رهبری با رویکرد درآمدزایی و شاید هم با نیت خیر اقدامات مغایر با طرح تفصیلی انجام داده است. 

او ادامه داد: بنیاد مستضعفان نسبت به ساخت و ساز‌های غیرمجاز و دست اندازی در میراث طبیعی و حریم شهر تهران در حریم محله قدیمی جماران اقدام کرده و مجموعه قابل توجهی از بار گذاری‌ها به مساحت ۱۰ هزار متر مربع از قبیل تالار پذیرایی، ایجاد کاربری‌های تجاری و مسکونی و اداری، رستوران و مهد کودک آن هم در دل کوه شکل داده که تمامی این مستحدثات فاقد سند، فاقد حقوق مکتسبه و بدون مجوز و بدون نظارت مهندس ذی صلاح هستند که در حریم شهر تهران شکل گرفته است. 

سالاری افزود: با پیگیری اهالی محله جماران پرونده‌ای برای رسیدگی به تخلفات انجام شده به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شد و همکاران نیز هم در شعبه بدوی و هم در شعبه تجدید نظر رای به قلع و جمع آوری تمامی مستحدثات دادند اما متاسفانه شهرداری تهران در اجرای رای تعلل می‌کند. لذا به شهرداری تهران تذکر می‌دهم دستورات اکید برای جمع آوری این تخلفات را داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز