خبرگزاری کار ایران

پرداخت هزارو ۹۷۳ میلیارد ریال برای نسخه‌نویسی الکترونیک در فروردین

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۹۲۳

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در فرودین ماه هزارو ۹۷۳ میلیارد ریال برای نسخه‌نویسی الکترونیک پرداخت شد، گفت: سال۹۹.۱۰ هزارو۷۹۶ میلیارد ریال در این زمینه پرداخت شده است یعنی تاکنون در کل ۱۲ هزارو ۷۶۹ میلیارد ریال پرداخت صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا و بنا بر اعلام  سازمان بیمه سلامت ایران، محمد مهدی ناصحی در هفتمین جلسه با مدیران کل استانی و اعضای کیمته کاهش دفترچه با موضوع نسخه نویسی الکترونیک، روند پیشرفت این برنامه در کشور را مناسب ارزیابی کرد و گفت: از تمام همکاران استانی که از همه نیروها و امکاناتشان استفاده کردند تا نتیجه بهتری را در پیاده کردن نسخه نویسی الکترونیک در کشور را داشته باشیم کمال تشکر را دارم. 

وی ادامه داد: این اقدام روش سنتی را تغییر می دهد و مسلما جایگزین راحتی به خصوص برای ارائه دهندگان خدمت نیست. در ابتدا ممکن است مقاومت هایی باشد و مشکلاتی برای مردم در دریافت خدمت، داروخانه و مراکز پاراکلینیک به همراه داشته با شد که خوشبختانه با همکاری نظام پزشکی ، انجمن داروسازان و همچنین صبوری مردم این طرح را با توجه به الزام قانونی و تکلیفی که سازمانهای بیمه گر و وزارت بهداشت دارند به خوبی پیش رفته است. 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از مدیران تقاضا کرد که با دقت، تعامل و شرایط مناسب تری این طرح را اجرا کنند و افزود: از مردم عزیز نیز تقاضا داریم که همکاری لازم را داشته باشند.باید توجه داشت که ابن طرح با وجود اینکه از حیث زمان بیشتر از وقت معمولی است ولی در ادامه کار از بعد زمان، دقت، سلامت و کیفیت کار قطعا بهترخواهد شد. 

وی ادامه داد: نسخه‌نویسی الکترونیک در بسیاری از کشورهای دنیا پیاده شده و نتایج خوبی داشته است. در استانهایی که این طرح به خوبی اجرا شده مدیریت منابع مناسبی صورت گرفته است. همچنین در مدت کوتاهی می‌توان از اطلاعات به دست آمده در مدیریت متابع کشور به خصوص در حوزه سلامت استفاده کرد و آن را در جهت نیازهای اصلی مردم سوق دهیم. 

ناصحی با تاکید بر اینکه اجرای نسخه نویسی الکترونیک الزام و تکیف قانونی است، گفت: براین اساس پرداخت هزینه خدمات ارئه شده تنها از طریق الکترونیک انجام خواهد شد و بیمه‌ها مکلف به اجرای آن هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز