خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد:

تثبیت مالکیت ۶۳ درصد از اراضی ملی/ اتمام سنددار کردن منابع طبیعی در برخی استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۸۷۷

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور میزان تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی تا پایان سال ۹۹ را ۶۳ درصد عنوان و ابراز امیدواری کرد که با زمان بندی صورت گرفته در سند تحول، تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام اراضی ملی و منابع طبیعی تثبیت و سنددار شوند.

به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت‌وگویی در شبکه خبر با موضوع کاداستر به تصویب قانون جامع حدنگار در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: مطابق این قانون، تمامی دستگاه‌های دولتی مکلف هستند که نقشه اراضی خود را ظرف دو سال در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دهند و این سازمان نیز در مدت ۵ سال نسبت به اجرای این طرح اقدام کند.

وی با بیان اینکه در همان مدت دو سال اکثر ادارات به تکلیف قانونی خود عمل نکردند، بیان داشت: بر این اساس اجرای طرح کاداستر به دلیل عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی و عدم اختصاص بودجه‌ی لازم نتوانست پیشرفت لازم را داشته باشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: در مدیریت جدید قوه قضاییه، موضوع کاداستر در سند تحول قضایی مورد توجه قرار گرفت و به آن اولویت داده شد و رئیس قوه قضاییه مرتب پیگیر این موضوع هستند که طرح کاداستر به عنوان یک طرح مهمِ ملی هرچه سریعتر به اجرا درآید.

خداییان اظهار کرد: در سند تحول قوه قضاییه اولویت اصلی به اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی و منابع طبیعی اختصاص یافت و بر این اساس اقدامات بسیار مثبتی در طی این دو سال صورت گرفت.

این مسئول عالی قضایی ادامه داد: فقط در سال گذشته بیش از ۴ برابر چهل سال گذشته سند مالکیت کاداستری اراضی ملی و منابع طبیعی صادر و در اختیار سازمان جنگل‌ها و مراتع قرار گرفته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با ارائه آماری از اجرای طرح کاداستر در دوره تحول، اظهار کرد: تا پایان سال ۹۷، برای حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار، در سال ۹۸ برای حدود ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار و در سال ۹۹ برای حدود ۴۷ میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی سند کاداستری صادر شده است.

وی در رابطه با آمار تثبیت مالکیت‌ها اراضی ملی و منابع طبیعی نیز خاطرنشان کرد: در سال ۹۷، ۲۳ میلیون هکتار، در سال ۹۸، ۹ میلیون هکتار و در سال ۹۹، ۵۴ میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی تثبیت شده است.

خداییان میزان تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی تا پایان سال ۹۹ را ۶۳ درصد عنوان و ابراز امیدواری کرد که با زمان بندی صورت گرفته در سند تحول، تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام اراضی ملی و منابع طبیعی تثبیت و سند دار شوند.

معاون رئیس قوه قضاییه یادآور شد: در برخی از استان‌ها از جمله یزد تثبیت و سند دار کردن اراضی ملی و منابع طبیعی به اتمام رسیده، در استان مازندران نیز حدود ۹۸ درصد از اراضی ملی تثبیت شده است و استان‌ها یکی پس از دیگری این طرح را به اتمام می‌رساند.

وی با اشاره به همکاری خوب سازمان جنگل‌ها با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تاکید کرد: اجرای طرح کاداستر از تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی پیشگیری می‌کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در این دوره از مدیریت قوه قضاییه مبارزه با فساد در تمام بخش‌ها علی الخصوص تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی، جان تازه‌ای گرفت و دستگاه قضایی با متجاوزین به این اراضی قاطعانه برخورد کرده و از اراضی رفع تصرف صورت گرفته است.

https://ssaa.ir/index.jsp?siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=130&newsview=6861

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز