خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان امداد و نجات به ایلنا خبر داد:

نصب ۲۷۱ چادر و امدادرسانی به ۱۰۸۸ نفر در زلزله سنخواست

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۸۳۱

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان سنخواست در استان خراسان شمالی را اعلام کرد.

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین جزییات امدادرسانی در زمین‌لرزه سنخواست در استان خراسان شمالی گفت: در زلزله‌ی صبح ۲۷ اردیبهشت ماه، ۱۵۱ نیروی عملیاتی شامل ۴۳ تیم در منطقه سنخواست استان خراسان شمالی به ۱۰۸۸ نفر خدمات امدادی ارائه کردند.

وی ادامه داد: همچنین این زلزله ۳۳ مصدوم به جا گذاشت که از این تعداد ۳۲ نفر به علت ترس و حین فرار و یک نفر نیز به علت ریزش آوار مصدوم شدند.

به گفته رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۳۷ روستا در شهرستان های جاجرم، گرمه، مانه سلمقان و بجنورد متاثر از این زلزله شدند؛ ۱۲ روستا از توابع این شهرستان‌ها بیشترین آسیب را دیده که شامل روستاهای اصغرآباد، عمارت، قراچه رباط، رباط عشق، چمن بید، قزل الحصار بالا و پایین، برزنه، شورک، کرکی، چارچوبه و مشمی هستند، در این میان روستای شورک با تخریب ۴۲ واحد مسکونی بیشترین خسارت را داشته است.

ولیپور خاطرنشان کرد: ۲۷۱ دستگاه چادر، ۸۲ تخته موکت، ۳۰ عدد پتو و ۱۸۰۰ قوطی کنسرو میان آسیب‌دیدگان در مناطق زلزله زده توزیع شده است.

 وی تاکید کرد: تا  این لحظه ۴۱۸ بسته غذایی یک‌ماهه، ۳۸۰۰ قوطی کنسروجات، ۳۳۹ دستگاه چادر امدادی، ۴۴۰ تخته پتو و ۳۷۶ تخته موکت به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است، در این عملیات ۳۷ خودروی امدادی و یک فروند بالگرد نیز مشارکت کرده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز