خبرگزاری کار ایران

حاج محمدی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه:

قریب به ۳۵۰۰ مورد بازدید مقامات قضایی در معیت مدیران زندان ها از ۲۰۰۰ خانواده زندانی در ماه مبارک رمضان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۷۶۸

​رئیس سازمان زندان ها در جلسه شورای عالی قوه قضائیه به تشریح عملکرد این سازمان در بازدید از خانواده زندانیان طی ماه مبارک رمضان پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور؛ محمدمهدی حاج محمدی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت: سال ۱۴۰۰ برای سازمان زندان هاهمزمان با ماه مبارک رمضان با اتفاقات مبارکی آغاز شد.

وی در گزارشی به رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: قبلا اعلام شده بود که که علاوه بر حرکت به سمت اشتغال هشتاد درصدی توجه ویژه به خانواده زندانیان را در دستور کار قرار دادیم که جنابعالی نیز تایید و تاکید فرمودید.

حاج محمدی تصریح کرد:البته رفع دغدغه مقام معظم رهبری که فرموده بودند مبادا خانواده زندانی بیچاره شود انصافاً انگیزه اصلی ما بود که مصمم تر این موضوع را دنبال کنیم.

وی گفت: به مدیران کل و مدیران زندان های سراسر کشورابلاغ کردیم که باید حداقل در هفته یک شب از خانه زندانیان سرکشی بکنید که سایر مسئولان قضایی و اجرایی را هم همرا کنید.

رئیس سازمان زندان ها افزود:فقط در ماه مبارک رمضان از قریب به دوهزار خانواده زندانی بازدید به عمل آمد.

قریب به سه هزار و پانصد نفر از مدیران ما در زندان ها و مدیران دادگستری ها و مدیران اجرایی و دولتی در این بازدیدها حضور و مشارکت داشتند.

در صد و شصت و هشت منزل زندانی روسای کل دادگستری حضور داشتند.

در سیصد و پنج منزل دادستان ها با مدیران زندان ها همراه شدند.

قریب هفتاد درصد از روسای کل دادگستری و دادستان های مراکز استان ها با مدیران کل زندان ها در بازدید از خانواده زندانیان همراه شدند که من قلباً از این عزیزان در محضر حضرتعالی تشکر می کنم.

وی تاکید کرد:البته این برنامه استمرار دارد و عزیزانی که هنوز موفق به مشارکت در این حرکت ارزشمند نشده اند فرصت پیدا کنند.

وی با اشاره به برخی از طرح های اجرا شده در ماه مبارک رمضان گفت: در یکی از استان های ما مدیرکل زندان ها در یک طرح سی شب سی مسئول سی خانه زندانی هر شب یک مسئول استانی را با خود همراه کرد و از خانه زندانیان سرکشی کردند.

حاج محمدی بیان داشت:حتماً مشاهده وضعیت ناگوار خانواده زندانیان هر انسانی را به فکر فرو می برد و دردمند می کند و به فکر چاره اندیشی هم می اندازد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این زندانی و خانواده زندانی این اتفاق سخت و این اتفاق تلخ را یک داروی تلخی برای درمان و شفا می پندارد و میگذارد به حساب دلسوزی و ترحم مسئولان نظام و نه بی رحمی و بی توجهی.

حاج محمدی ادامه داد: حتماً مدیران قضایی و مدیران زندان ها از اینکه وضعیت خانواده زندانیان را از نزدیک می بینند در ماموریت خطیر اصلاح مجرمین جدی تر و مصمم تر می شوند و تلاش می کنند که یک چاره اندیشی جدی بکنند که سرپرست خانواده را به طریقی اصلاح کرده و برگردانند و یک اثر فوق العاده دیگری هم دارد که این احساس زندانیان و خانواده زندانیان در مواجه با دلسوزی مسئولان زندان در کلان قصه زندان های ما را هم امن کند.

حاج محمدی در پایان عنوان داشت:فقط در یک نظام زندانبانی مبتنی برآموزه های دینی است که عالی ترین مقام قضایی استان و عالی مقام سازمان زندان ها فقط از سر دلسوزی و محبت و دغدغه مندی نسبت به وضعیت خانواده زندانی و اصلاح مجرمین به منزل آنها می روند که هم به ریشه های بزهکاری پی ببرند و هم  در نسخه درمانی دقیق تر عمل کنند و هم پیشگیری بکنند از لغزش و آسیبی که خانواده ها در معرض آن هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز