خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران مطرح کرد:

نیروها را در روندی شفاف جذب کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۵۲۷

معاون شهردار تهران گفت: حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق کارکنان افزایش یافته است و ۱۸ میلیارد برای این اتفاق تامین مالی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حامد مظاهریان، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در نشست خبری که صبح امروز با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران و معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری به منظور ارایه گزارش عملکرد این دو‌ معاونت برگزار شد، گفت: در بحث بودجه در شهرداری خواسته ها و شعارهایی که بیش از یک دهه تقاضا می شد را در ۵ محور تقسیم بندی کردیم.

او با بیان اینکه اخلاق مداری را در رفتار سازمانی و حرفه ای داشتیم، اظهار کرد: شهرداری در ارتباط مستقیم با مردم قرار دارد و بلافاصله مورد  قضاوت مردم قرار می گیرد.  از سوی دیگر شهرداری ها اختیارات و محدودیت هایی دارند و یک دهه است که بحث واگذاری اختیارات بیشتر به شهرداری ها مطرح است که امیدواریم در دوره ای کوتاه به نتیجه برسد.

او با بیان اینکه مردم و کارکنان باید از شهرداری ها راضی باشند گفت: به همین دلیل اخلاق مداری خیلی مهم است که به آن توجه شده است.

او در ادامه به مسئله فساد اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که در شهرداری ها به آن اشاره می‌شده، فساد است که در این دوره با شفافیت حاصل شده توانستیم فسادها را برملا و با آنها مقابله کنیم.

اینکه شهرداران مناطقی که مورد فساد قرار می گیرند در همان دوره مورد برخورد قرار می گیرند و برکنار می شوند از افتخارات این دوره است.

مظاهریان با بیان اینکه حتما در سازمان بزرگی مانند شهرداری تخلف و فساد وجود دارد، گفت: اما اگر جاهایی تخلف می شود  مماشاتی نیست و آشکارا با مردم در میان می گذاریم.

او ادامه داد: چابک سازی سازمان نیز بحث مهمی است. شهرداری سازمان متورمی است. تورم سازمانی در همه سازمان ها وجود دارد اما چون شهرداری بودجه ندارد و مردم مستقیم هزینه پرداخت می کنند باید چابک شود. در این دوره به جای تعدیل به صورت طبیعی اجازه دادیم سازمان سبک تر شود. در شروع این دوره انتصاب ها مشخص نبود اما  توانستیم دایره انتصاب ها را وسیع کرده و در معرض افکار عمومی قرار دهیم و در جاهایی بین مدیران  رقابت ایجاد کنیم تا به مدیریت دست یابند. این شروعی شده است که مدیران بتوانند فرایند انتصاب را قابل گفتگو کنند.

او افزود : نظام جبران خسارت که یکی از وظایف سازمانی است‌و به بحث اجتماعی باز می گردد از دیگر موارد مورد تاکید در این دوره است. فردی که در سازمانی کار می کند باید بداند در دوران بازنشستگی چه شرایطی دارد .

معاون شهردار تهران افزود:حقوق بازنشستگان را از سال گذشته ۹۰ درصد افزایش دادیم.

مظاهریان با اشاره به هوشمندسازی سیستم های اطلاعاتی گفت: در شروع دوره پنجم  کسی در مورد تعداد نیروهای شهرداری نمی توانسته پاسخگو باشد. هر سازمانی برای خود نیرو داشته است. خوشبختانه با افتخار می گویم که سامانه ای داریم که در لحظه می توانید افزایش و کاهش نیروها و فهرست کامل کارکنان شهرداری را ببینید. همیشه قبل از انتخابات تعداد زیادی به نیروهای شهرداری اضافه می شده است . بدترین سال در این مورد مربوط به سال های  ۹۵ و ۹۶ بوده است که حدود ۱۲ هزار نفر به این سازمان اضافه شده است.

او افزود:۵۴ هزار نفر نیروی شهرداری که در طی سال ها وجود داشته و نیاز شهرداری بوده اند در همین روند افزوده شده اند. جهش های ناگهانی در هر دوره بوده است اما از سال ۹۶  کارکنان را به زیر ۶۰ هزار نفر رسانده ایم و این اقدام بدون نارضایتی و تعدیل انجام شده است چرا که از طریق بازنشستگی های تشویقی به نتیجه رسیده است.

او در ادامه با اشاره به سامانه شفافیت گفت: در سامانه شفافیت ۱۶ آیتم را به نمایش می گذاریم. اطلاعات کارمندان و‌مدیران شهرداری و معاملات بزرگ و‌متوسط شهرداری قابل رویت است. کسی نمی تواند قراردادی در شهرداری ببندد و در سامانه منتشر نشود.

مظاهریان با تاکید بر اینکه گسترش این فرایند در حال برنامه ریزی است گفت: ۱۶ آیتم کنونی به شفافیت مجموعه کمک کرده است.

وی افزود: طبق برنامه توسعه شهرداری مکلفیم از هر ۶ درصد کاهش، ۳ درصد جذب کنیم. در ازای هر دو نیرو که از شهرداری خارج شده یک نیرو گرفتیم اما با یک روند شفاف این اتفاق افتاده است.

مظاهریان در مورد بودجه شهرداری تهران گفت: به طرز ساده انگارانه ای اعداد بودجه را جمع می کردند و با دوره قبل مقایسه می کردند. این در حالی است که یک قیمت واقعی و یک قیمت اسمی وجود دارد و  مهم این است‌که در طول زمان چه اتفاقی افتاده است. ما سال مالی ۹۵ را میانگین گرفتیم و تورم را حذف کردیم که همین نشان می دهد که معادل سال ۸۵ شهرداری را اداره می کنیم.  اینکه شهردار می گوید شهر را ارزان اداره کردیم بر همین اساس است. ما به دنبال استقراض های بزرگ نبودیم ولی شهر را اداره کردیم.

او گفت: در مورد پروژه های محلی یکی از تغییرات بزرگ نوع نگاه در شهر است. از زمان بلدیه شهرداری ها به دنبال مگا پروژه بودند و در این دوسال توانستیم پروژه ها را به محل زندگی مردم ببریم.

معاون شهردار تهران درباره اجرای پروژه های محله محور گفت: سال گذشته  ۲ هزار میلیارد و امسال ۳ هزار میلیارد در بودجه به پروژه های محلی  اختصاص دادیم.

او در ادامه با اشاره به تبصره های بودجه گفت: تبصره هایی داشتیم که اعداد آن نامشخص بوده است و ۱۱ هزار میلیارد رقمی بود که در شهرداری مشخص نبود چطور خرج می شود. این بودجه امسال کاملا شفاف است و شفاف ترین بودجه شهرداری ها داشتیم.

او تاکید کرد: منابع خصوصی و اختصاصی از هم تفکیک شدند و اگر شورا بودجه ای را برای پارکینگ تعیین می کند دیگر امکان استفاده از آن در جای دیگری وجود ندارد.

مظاهریان درباره بودجه پروژه های مشارکتی گفت:۱۹ هزار میلیارد تومان برای بودجه مشارکتی در نظر گرفتیم  که در گذشته این طور نبود  و در حال حاضر هزینه ها در پایان سال انتشار عمومی پیدا می کند. همچنین بودجه حمل و نقل و ترافیک که یکی از دو‌معضل شهرداری است ۳۹ درصد از بودجه را به خود اختصاص داده است و در شرایط کرونا این اقدام بزرگی است.

او افزود: ۱۰ درصد از بودجه را به پرداخت دیونی دادیم که خودمان متولی نبودیم. ۷ درصد از بودجه نیز مربوط به دیون پیمانکاران بود که دیون قبلی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز