خبرگزاری کار ایران

ایران دومین محموله واکسن کرونای خریداری ‌شده از طریق سازوکار کوواکس را دریافت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۳۹۵

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای مشارکت کننده در سازوکار کوواکس، با استفاده از منابع مالی خود، دومین محموله از واکسن کرونای آسترازنکا را به تعداد یک میلیون و 452 هزار دُز از طریق کوواکس دریافت کرد.

به گزارش ایلنا و بنوابر اعلام وبدا، کوواکس سازوکاری به مدیریت مشترک ائتلاف برای نوآوری در حوزه آمادگی برای اپیدمی  (CEPI)اتحاد جهانی برای واکسن و ایمن‌سازی (GAVI) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) است که در آن صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نقش کلیدی در ارسال واکسن برعهده دارد.

براساس این گزارش، محموله مذکور دومین اقدام ارسالی کوواکس به ایران محسوب می‌شود و یونیسف محموله‌های بعدی از سهم واکسن تخصیص داده شده به ایران را در همکاری نزدیک با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آینده تحویل خواهد داد.

گفتنی است، محموله واکسن‌ آسترازنکای ارسالی به ایران که در شرکت کاتالانت آنانی ایتالیا (Catalent Anagni) ساخته شده‌ است، شامگاه روزیکشنبه 26 اردیبهشت در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و در حضور تیم‌های فنی یونیسف و سازمان جهانی بهداشت تحویل نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

یادآور می شود، با حمایت یونیسف به عنوان ارسال کننده واکسن در سازوکار کوواکس، جمهوری اسلامی ایران اولین محموله واکسن آسترازنکا تولید کره جنوبی را، شامل هفتصد هزار و هشتصد دُز، در تاریخ شانزدهم فروردین ماه  سال جاری دریافت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز