خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر فناوری وزارت آموزش و پرورش:

پیش‌نویس سیم کارت دانش‌آموزی تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۳۱۳

مدیرکل دفتر فناوری و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: از این به بعد تمام ثبت‌نام‌ها از طریق سامانه "سیدا" خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود حبیبی، مدیرکل دفتر فناوری و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری ثبت نام مدارس بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا و در ادامه آن تعطیلی مدارس ما از زیست بوم سنتی خود به زیست بوم فضای مجازی رفتیم. در سال گذشته شاد راه اندازی شد و طبیتعا نیاز بود خدمات دیگر آموزش و پرورش هم تغییر شکل بدهند. همچنین دو مصوبه به نام تاییدیه تحصیلی و بحث ثبت نام از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به ما ارسال شد. پروژه تاییدیه تحصیلی از مهر ماه آغاز شده است و کلیه فرآیندهای آن از طریق دفاتر پیشخوان و آموزش و پرورش قابل ارائه است. 

وی افزود: بحث ثبت نام نیز یک پروژ برای سیستم دانش آموزی بوده و آن را از دی ماه ۹۹ کلید زدیم که از ورود دانش آموزان به سیستم آموزش و پرورش تا فارغ التحصیلی آنها را شامل می‌شود. همچنین خدماتی پرونده الکترونیکی دانش آموزان نیز در قالب درگاه "پادا" انجام می‌شود. ثبت نام، پیش ثبت نام، نقل و انتقال دانش آموزان و صدور کارت‌های آزمون‌های مختلف از جمله امتحان نهایی از طریق سامانه "سیدا" و "پادا" انجام خواهد شد. 

وی افزود: در کنار اینها از یک سری سرویس ملی از جمله سیستم ثبت احوال استفاده خواهد شد تا در پیش رفتن ثبت نام پایه اولی کمک بیشتری به ما شود. همچنین سرویس وزارت ارتباطات نیز به کمک ما آمد تا برای تایید اینکه شماره موبایل‌هایی که در سامانه ثبت می‌شود شماره والدین دانش آموزان باشد. سرویس دیگر که تا مهر ماه فرآیند آن ادامه دارد سرویس شرکت پست است که بحث احراز محلی زندگی دانش آموز است. 

وی ادامه داد: هر سامانه‌ای در ابتدای کار خود با مشکلاتی رو به رو است اما ارتباط و انتقال اطلاعات دانش آموزان از سامانه سناد به سیدا انجام شده است و زین پس تمام ثبت نام‌ها از طریق سیدا خواهد بود. این سامانه پایگاه اصلی خواهد بود اما بدان معنی نیست که بقیه سامانه‌ها دیگر فعالیت نخواهند داشت. 

حبیبی در خصوص سیم کارت دانش آموزی گفت: برخی خانواده‌ها از دسترسی فرزندانش به فضای نامحدود اینترنت جلوگیری می‌کردند و در پی آن اولیا با مخاطراتی مواجه شدند زیرا هر لحظه نمی‌توانستند فرزندانشان را صیانت کنند از این رو ما طرحی از آذر ماه شروع کردیم و جلسات متعددی با وزارت ارتباطات داشتیم. کارهای مطالعاتی انجام شد و به نقطه ای رسیدیم که پیش نویس سیم کارت دانش آموزی انجام شد که بعد از استعلامات حقوقی به امضای دو وزیر آموزش و پرورش و فناوری ارتباطات خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز