خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

خروج عمده مناطق کشور از وضعیت قرمز/ محموله‌ سنگین واکسن کرونا امشب می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۰۵۲

وزیر بهداشت گفت: قولی مبنی بر اینکه اجازه نمی‌دهیم هیچ بیماری پشت در هیچ بیمارستانی سرگردان شود را دادیم، علی رغم هولناکی موج سنگین ویروس انگلیسی، خدا کمک کرد و شرمنده مردم نشدیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سعید نمکی» وزیر بهداشت با تشکر از مردم در استان‌های مختلف و روحانیت اهل تسنن استان‌های سنی نشین که پروتکل‌ها را در شب‌های قدر و عید فطر رعایت کردند، بیان کرد: یکی از سهمگین‌ترین امواج‌ اپیدمی را با تلاش شبانه روزی همکارانمان پشت سر گذاشتیم و در طول ابتلا به اپیدمی با ویروس انگلیسی، از مرفه و فقیر نبود که در همان هفته و ماه اول درگیری، مشکل تخت بیماری پیدا نکند اما در کل کشور منحنی سر به فرود آورد، اما قبل از گرفتاری سراسری ما چند روش را انتخاب کردیم که به همه استان‌ها ابلاغ کردیم.

وی ادامه داد: اول گفتیم بیماران الکتیو و غیراورژانسی بستری نکنند تا تخت‌های کافی داشته باشیم و اکسیژن‌ساز و تخت به اندازه کافی اضافه کنند.

نمکی افزود: به طوری که حدود ۶۶ اکسیژن‌ساز را به سراسر کشور در طی دو هفته فرستادیم و کلینیک‌های سرپایی را که بخش بهداشت به عنوان یکی از مقتدرترین بخش‌های ما است، توانست به عنوان فیلتری عمل کند که از سر ریز بیماران به بیمارستان جلوگیری کند. 

وزیر بهداشت گفت: همچنین در عین حال بستری موقت را راه‌اندازی کردیم که ۱۵۰ هزار بیمار با بستری موقت داروی ضدویروس دریافت کردند، این در حالی است که باید ۱۵۰ هزار تخت را ۱۰ روز اشغال می‌کردند و کل تخت‌های ما ۱۴۰ هزار مورد بود.

وی ادامه داد: قولی مبنی بر اینکه اجازه نمی‌دهیم هیچ بیماری پشت در هیچ بیمارستانی سرگردان شود را دادیم، علی رغم هولناکی موج سنگین ویروس انگلیسی، خدا کمک کرد و شرمنده مردم نشدیم.

وزیر بهداشت گفت: اکنون در همه استان‌ها به صورت گسترده شاهد مهار بیماری هستیم و امیدواریم در استان‌هایی که منحنی برای خم شدن، مقاومت می‌کند شاهد این نزول قابل توجه باشیم. 

وی افزود: البته استانی که در آن منحنی هنوز سر به فرود نیاورده باشد، نداریم مگر مواردی که منحنی افقی شده است که آن هم رو به نزول خواهد بود و در ۳۱ فروردین نقشه کشور سراسر آتش و قرمز بود.

نمکی ادامه داد: کم کم شرایط بهتر شد و در ۲۵ اردیبهشت ماه می‌بینیم که عمده مناطق کشور از وضعیت قرمز درآمدند و همکاری باعث شد تا ۳۰۱ شهر قرمز را در ۳۱ فروردین به سه شهر قرمز در ۲۵ اردیبهشت ماه تقلیل دهیم و واکسیناسیون را برای همه گروه‌های هدف طبق سند ملی دنبال می‌کنیم. 

وی گفت: من از مردم خواهش می‌کنم که هرگز در زمینه واکسن بدون اطلاعیه‌های ما که رسما اعلام می‌شود، به مرکزی مراجعه نکنند و گروه‌های سنی را از طریق اطلاعیه اعلام می‌کنیم و با یک پیامک عزیزان را به مراکز فراخوان می‌دهیم و افرادی که پرونده سلامت ندارند، راهنمایی می‌کنیم که چگونه در سامانه ما ثبت نام کنند و اگر کسی از تزریق واکسن جا ماند، به این معنی نیست که دیگر برایش نمی‌زنیم، بلکه همه افرادی که از گروه‌های سنی قبلی باقی ماندند، حتما برایشان واکسن تزریق می‌کنیم.

وزیر بهداشت گفت: محموله واکسن ما هم دیشب رسید و محموله سنگین‌تری امشب خواهد رسید و هفته آینده هم محموله‌ای می‌رسد.

وی افزود: جوسازی‌هایی برای تشویش اذهان مردم مطرح می‌شود، ماننداینکه واکسن وارد شده به موقع تزریق نشده و در بازار آزاد فروخته می‌شود که همه‌ی اینها کذب محض است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز