خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته ملی المپیک:

موفقیت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی و سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۹۶۳

رئیس کمیته ملی المپیک بیان کرد: اجرای طرح کوچ و موفقیت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی و سلامت نشان از کارآمدی این ساختار دارد

به گزارش خبرنگار ایلنا، «عباس صالحی‌امیری» رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در این مراسم اظهار داشت: قبل از هرچیزی باید انصاف داشته باشیم، البته ما چالش‌ها و مشکلات را انکار نمی‌کنیم ولی باور داریم دولت در شرایط سخت تحریم، تورم گرانی و کرونا تلاش‌های اساسی انجام داده است. 

وی افزود: آموزش و پرورش در مسیر تحول و توسعه قرار گرفته است. اجرای طرح کوچ و موفقیت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی و سلامت نشان از کارآمدی این ساختار دارد. مدیریت کرونا و طرح واکسیناسیون از محوریت وزارت ورزش و وزیر محترم ورزش و کمیته المپیک و پارالمپیک در مسیر یک جهش و تحول قرار گرفته است و انشالله در سال ۱۴۰۰ قهرمانان ما در عرصه‌های بین‌المللی کام ملت را شیرین خواهند کرد گرچه تحریم‌های ظالمانه سرعت تحولات را کُند کرده است ولی قطار توسعه در مسیر خود به سمت مقصد در حال حرکت است. 

صالحی امیری گفت: از این منظر آموزش و پرورش در نظام اجتماعی سیاسی و فرهنگی ایران به مثابه یک نهاد کارکردی فراتر از یک وزارتخانه را دارد. وزارت آموزش و پرورش هم کار کرد آموزشی و هم کارکرد تربیت انسان‌های اخلاق‌مدار، آینده‌نگر، توسعه‌گرا را دارد. 

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش هم کارکرد سیاسی دارد. همچنین فهم، قدرت تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی، تمرین فعالیت‌های سیاسی، شکل‌گیری پارلمان‌های دانش آموزی، گفتگوی سیاسی، مدارای سیاسی یکی از کارکردهای آموزش و پرورش در عرصه سیاسی است. آموزش و پرورش همچنین کارکرد ورزشی هم دارد زیرا ریل توسعه ورزش همگانی و قهرمانی از آموزش و پرورش شروع می‌شود. آموزش و پرورش نقطه آغاز استعدادیابی برای قهرمانی است. 

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: آموزش و پرورش نهاد سواد پرسشگری، خلاقیت، صبوری، سواد گفتگو، سواد مشارکت جویی، سواد فرهنگی و سواد سیاسی در کشور است. آموزش و پرورش نهاد مهارت آموزی، مهارت کار جمعی، مهارت نوشتن، انتقادگری و انتقاد پذیری، مهارت ورزش، مهارت تغذیه سالم، تفکر و کار با فضای مجازی است. آموزش و پرورش ریل، ماشین و هم هدف توسعه است. 

صالحی امیری در پایان بیان کرد: وضعیت امروز کشور ما محصول عملکرد آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته است و فعالیت امروز وزارت آموزش و پرورش آینده کشور را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز