خبرگزاری کار ایران

وزیر ورزش و جوانان:

افزایش ۵۱ درصدی تمایل مردم به ورزش‌های همگانی/ راه‌اندازی حدود ۶ هزار خانه ورزش روستایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۹۱۷

وزیر ورزش و جوانان درباره تربیت منابع انسانی اظهار داشت: بنیان کشورها زمانی شکل می‌گیرد که ما بتوانیم توسعه را در تعلیم و تربیت و منابع انسانی تحقق بخشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در مراسم اختتامیه طرح «کوچ» بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش با طراحی نرم‌افزار شاد و دیگر اقدامات توانستند سیستم آموزشی را در این شرایط سخت پیش ببرند و دانش‌اندوزی و دانش آموختگی با تدابیر شما تعطیل نشد. 

وی افزود: علی رغم تلاش‌های ویژه‌ای که شد ولی متاسفانه عوارض اعمال تحریم‌های ظالمانه و ناعادلانه آمریکا باعث شد خیلی از این اقدامات و دستاوردهایی که در عرصه‌های مختلف توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه کشور انجام شده بود نادیده گرفته شود و تحت شعاع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم قرار بگیرد. 

وزیر ورزش ادامه داد: تلاش جدی مدیران دولت در سطوح مختلف این بوده که ازهمه ابزارها و امکانات‌شان بهترین استفاده را بکنند تا کارنامه قابل قبولی در راستای خدمت‌رسانی به مردم از خود به جای بگذارند. 

سلطانی‌فر گفت: زمانی که دولت یازدهم فعالیت‌های خود را در سال ۹۲ آغاز کرد؛ بر اساس آمار مرکز آمار ایران اعلام شد  که تنها حدود ۱۶ ، ۱۷ درصد مردم در ورزش همگانی مشارکت داشتند اما امروز بعد از بیش از هفت سال میزان حضور مردم در ورزش‌های همگانی و به طور کلی پرداختن به ورزش از کمتر از ۲۰ درصد به حدود ۵۱ درصد رسیده است. 

وی اضافه کرد: ما نیز پایشی انجام دادیم که نشان می‌دهد مردم به سلامت خود و نشاط و شادابی اهمیت می‌دهند و مسئولین هم در بخش‌های مختلف تلاش کردن زیرساخت‌های لازم برای تحرک بیشتر مردم را فراهم کنند. 

وزیر ورزش گفت: تعداد مکان‌های ورزشی دستگاه‌های اجرایی کشور در این مدت از حدود ۴۰ هزار مورد در ابتدای دولت یازدهم به بیش از ۶۱ هزار مکان رسیده است. ما در وزارت ورزش و جوانان ۵۵۰۰ پروژه مختلف را تکمیل کردیم و به بهره‌برداری رساندیم. 

وی افزود: ما چهار سال قبل در یک حرکت ضربتی زمین‌های چمن مصنوعی را افزایش دادیم. در حالی که دیدیم احداث یک زمین چمن مصنوعی در یک روستا در یک منطقه محروم چقدر باعث ایجاد شور و نشاط در میان مردم می‌شود. آن زمان تعداد این زمین‌ها حدود ۳۱۰ زمین چمن مصنوعی بود اما امروز این به بیش از ۲۰۰۰ زمین چمن مصنوعی افزایش پیدا کرده است. 

سلطانی‌فر گفت: در دورترین نقاط مرزی کشور، زمین‌های مصنوعی فوتبال ایجاد شده و موجبات شور و شعف مردم و جوانان شده است. در همین راستا برای ایجاد عدالت و بسترهایی که بتواند سلامت مردم را فراهم کند، بیش از پنج هزار خانه ورزش روستایی در کل کشور راه‌اندازی کردیم که امروز تعداد ۷۰۰ خانه ورزش روستایی به حدود ۶ هزار مورد رسیده است. 

وی خاطر نشان کرد: در راستای توسعه ورزش و تحرک بیشتر در المپیاد روستایی کشور را راه‌اندازی کردیم که در اولین دوره‌اش ۷۰۰ هزار ورزشکار روستایی در شش رشته با همدیگر رقابت کردند و بعد از برطرف شدن مشکل کووید ۱۹ در نیمه دوم امسال تلاش داریم که دوره دوم آن را هم برگزار کنیم. 

وزیر ورزش درباره المپیاد استعدادهای برتر گفت: المپیاد استعدادهای برتر که قبلاً به نام المپیاد‌های ملی برگزار می‌شد در سطح دانش آموزان در گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال را طی دو دوره برگزار کردیم. 

وی درباره تربیت منابع انسانی اظهار داشت: بنیان کشورها زمانی شکل می‌گیرد که ما بتوانیم توسعه را در تعلیم و تربیت و منابع انسانی تحقق بخشیم. داستان توسعه در همه کشورها ریشه و بنیان آن زمانی شکل گرفته که توسعه در بخش منابع انسانی و تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش انجام شده است. 

سلطانی فر بیان کرد: امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش و ورزش یک نقطه عطف در تاریخ ورزش همگانی و سلامت جامعه است.

به گزارش ایلنا، در انتهای این برنامه تفاهم‌نامه طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان میان وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و وزارت ورزش و جوانان به امضا رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز