خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

پدیده چاقی نسل آینده را در معرض مخاطره قرار می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۸۹۱

حاجی میرزایی گفت: پدیده چاقی یک پدیده نگران کننده است و نسل ما را در معرض مخاطره قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان اظهار داشت: ما سوگوار کودکان شهید افغانستانی و داغدار غزه هستیم. رویدادهایی با این گستردگی از تلخی و سنگینی نشان می‌دهد که دنیای امروز ما با همه تجملات، پیشرفت و تمدن هنوز از ارمغان آوردن صلح و آرامش عاجز است. همه ساز و کارهای امروز می‌تواند دانش را دو برابر کند اما قادر نیست انسانیت را گسترش دهد و قادر نیست صلح و آرامش را به مردم هدیه دهد. امیدوارم آینده این سرزمین و همه سرزمین‌ها سرشار از امید، موفقیت، صلح و آرامش باشد. 

وزیر آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: رکن مهم سلامت و شادابی جامعه در ترکیب آموزش و پرورش وزارت بهداشت و وزارت ورزش و جوانان است این ترکیب است که می‌تواند به جامعه ما کمک کند. 

حاج میرزایی اضافه کرد: اصل تخصصی شدن و تقسیم کار موجب شد که ساختارها از هم جدا شود و نقش‌ها متفاوت شوند. این تفکیک و تمایز تا زمانی که یک درک روشنی از این واقعیت شکل بگیرد که همه ما نقش‌آفرینان یک صحنه هستیم، پدیده ای سنجیده است.

وی بیان کرد: ما توانستیم آب، برق، جاده، ریل و نیروگاه را بسط بدهیم اما آن جایی که همه اینها در خدمت فقرزدایی قرار می‌گیرد و در خدمت هویت‌یابی و فرهنگ‌سازی و تمدن قرار می‌گیرد، با کاستی‌های روبرو هستیم. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت بهداشت مسئولیت تربیت یک نسل سالم  و وزارت ورزش مسئولیت تربیت یک نسل با شور و نشاط را دارد و اما مدرسه فصل مشترک همه فعالیت‌هاست. مدرسه کانون تحولات آینده در عرصه پیشرفت و سازندگی است. در مدرسه بنیان‌های تمدن استقرار پیدا می‌کند، در مدرسه جامعه جان می‌گیرد، طرح کوچ یک نمونه از تمام فعالیت‌ها و تلاش‌ها است. 

حاجی میرزایی گفت: پدیده چاقی یک پدیده نگران کننده است و نسل ما را در معرض مخاطره قرار می‌دهد. من خدا را شاکرم که این توفیق را داشتیم با بهره‌گیری از توان وزارت بهداشت و وزارت ورزش و جوانان این طرح را پی بگیریم. این نقطه آغازی بر مجموعه طرح‌های ما جهت داشتن نسلی توانمند، سالم و بانشاط است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز