خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت بهداشت در گفت‌وگو با یلنا:

ابلاغ پروتکل انتخابات تا ۲ روز دیگر/ نظر وزارت بهداشت درباره دانش آموزانِ کرونایی که امتحان نهایی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۸۷۷

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به شرح مقررات بهداشتی و پروتکل‌های امتحانات حضوری مدارس و انتخابات پرداخت.

«محسن فرهادی» معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی امتحانات حضوری برای پایه‌های نهم و دوازدهم، بیان کرد:  پروتکل‌هایی از سویی وزارت بهداشت  در این زمینه ابلاغ شده و آموزش و پرورش مکلف به رعایت آن است و از جمله کارهایی که باید انجام شود، جلوگیری از تجمع والدین جلوی درب مدارس است.

وی ادامه داد: همچنین از نظر فاصله‌گذاری بین دانش‌آموزان باید فاصله ۲ متری رعایت شود، از همه مهم‌تر هم باید تهویه‌ی فضا هم در نظر گرفته شود.

فرهادی افزود: در نظر داشته باشید که سایر مقاطع به شکل غیرحضوری امتحان می‌دهند و فقط همین دو پایه در مدرسه حضور دارند و برای همین فضا باز خواهد بود و اگر تهویه‌ی آن فضا هم مشکل داشته باشد، با توجه به شرایط جوی، امتحان در فضای باز انجام می‌شود.

وی با تاکید بر استفاده از ماسک سر جلسه، گفت: باید مراقبان و دانش آموزان همه ماسک داشته باشند و مدرسه به اندازه‌ی ۱۰ درصد دانش آموزان ماسک ذخیره داشته باشد که اگر دانش آموزی ماسک نزده بود، یا ماسکش پاره شد، کثیف شد و یا هر مشکل دیگری پیش آمد، ماسک در اختیار دانش آموز قرار دهد، در کنار این باید سرویس‌های بهداشتی به طور کامل نظافت و گندزدایی شود و امکانات شست و شوی دست و ضد عفونی کننده در دسترس دانش آموزان باشد.

فرهادی افزود: کارشناسان ما لیست تمام حوزه‌ها را از آموزش و پرورش دریافت کردند و ما آنها را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی می‌گذاریم و بررسی می‌شود، به طور مثال اگر مشخص شود، مدرسه‌ای تهویه مناسب ندارد، امتحان را به حوزه‌ی دیگر منتقل می‌کنیم.

وی با اشاره به کودکان مبتلا به ویروس کرونا و با تست مثبت گفت:  دانش آموزانی که جواب تست مثبت دارند به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند و آموزش و پرورش موظف است چند کار انجام دهد؛ یا در قرنطینه از آنها امتحان بگیرد، یا آنها دو هفته بعد امتحان دهند، یا اگر شرایط فراهم نبود شهریور ماه امتحان دهند، قبولی خرداد برای آنها در نظر گرفته شود.

فرهادی ادامه داد: از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد همکاران ما به شکل رندوم مدارس را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

وی با اشاره به شرایط پروتکل‌ها در انتخابات، گفت: تبادل نظری بین وزارت کشور و وزارت بهداشت در این زمینه انجام شد و پروتکل‌ها از زمان ثبت نام تا نتایج آرا انجام می‌شود.

فرهادی افزود: در کنار این، تمهیدات دیگری مرحله به مرحله نوشته شده و تا دو الی سه روز آینده نهایی و به سراسر کشور ابلاغ می‌شود که در دستور کار استانداران کشور و دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز