خبرگزاری کار ایران

وزیر راه خبر داد:

مترو هشتگرد آماده بهره برداری است/ تمدید ۶ ماهه مصوبه ستاد کرونا برای توسعه حمل و نقل عمومی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۵۵۱

وزیر راه و شهرسازی از کامل شدن سیگنالینگ مترو هشتگرد خبر داد و گفت:‌ مترو هشتگرد آماده بهره برداری است و امیدواریم با یک هِدوی حداقلی سرویس‌رسانی مترو هشتگرد توسط شرکت مترو تهران برقرار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح دو ایستگاه مترو «اقدسیه» و «مرزداران» گفت: ما به یک اقدام راهبردی نیاز مبرم داریم. اگرچه توسعه مترو در این سال‌ها پر فراز و نشیب طی شده است اما برآیند وجود بیش از ۲۰۰ کیلومتر خط مترو در تهران است. 

او ادامه داد: دولت در طی سنوات گذشته نیز با این فرآیند پرفراز و نشیب همراه شهرداری تهران و وزارت کشور بوده است و برای گسترش حمل و نقل عمومی قوانین موضوعه را داریم و در سرفصل‌های بودجه نیز ردیف‌هایی پیش بینی شده و در ظرفیت قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نیز تنوعی از فرصت‌ها پیش بینی شده است، که از قبل آن امکان توسعه مترو وجود دارد. 

وزیر راه با اشاره به مصوبه ستاد کرونا برای توسعه حمل و نقل عمومی گفت: سال گذشته ۵۰۰ میلیون یورو برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی و واگن مترو تصویب شده است که این مصوبه در هفته گذشته به مدت ۶ ماه تمدید شد و امیدوارم با نگاه به ظرفیت‌های داخل و کاهش حداکثری ارزبری مترو، بتوان از این ظرفیت مالی ارزی استفاده حداکثری کرد. 

اسلامی ادامه داد: در وزارت راه و شهرسازی نگاه به حمل و نقل عمومی و به ویژه شهرسازی ریل پایه نصب العین است و ایجاد ایستگاه مشترک حمل و نقل شهری و بین شهری دنبال می‌شود و برای دسترسی به حومه قطارهای بین شهری را فعال کردیم. 

او از تکمیل سیگنالینگ مترو هشتگرد خبر داد و گفت: مترو هشتگرد آماده بهره برداری است و امیدواریم با یک هِدوی حداقلی سرویس‌رسانی مترو هشتگرد توسط شرکت مترو تهران برقرار شود. امیدواریم متعاقب مترو هشتگر، افتتاح مترو پرند را نیز با یک اقدام مشترک عملیاتی کنیم. 

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد تا در سال جاری که تغییر و تحولات در حال رخ دادن است پروژه‌های عمرانی آسیب نبینند و اجرای پروژه‌ها پیوستگی لازم را داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز