خبرگزاری کار ایران

نحوه اجرای ماده ۶۲ قانون احکام دائمی توسعه

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۱۹۶

دیزجی در نشست تخصصی با رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران بر بررسی سلسله انتقالات و تعاقب ایادی نسبت به املاک موضوع معامله توسط متصدیان دفاتر املاک تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی دیزجی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران تصریح کرد: نظر به اینکه وفق ماده ۶۲ قانون احکام دائمی توسعه مصوب ۱۳۹۵ و نظریه فقهی مورخ ۴/۸/۱۳۹۵ شورای نگهبان ، اسناد عادی که ادله و قرائن قانونی یا شرعی معتبر بر صحت مفاد آنها موجود باشد دارای اعتبار است.

وی ادامه داد: علیرغم اعتبار اسناد عادی به شرح فوق این اسناد قابلیت معارضه با سند رسمی شخص ثالث را ندارد و با التفات به اینکه عدم بررسی سلسله انتقالات و تعاقب ایادی نسبت به املاک موضوع معامله و مآلاً عدم احراز منتهی شدن اسناد عادی به سبب مملک ( دارنده ی سند رسمی ) نه تنها موجبات طرح دعاوی بی اثر را در محاکم دادگستری سبب می گردد بلکه اسباب سردرگمی ارباب رجوع و تضییع حقوق آنان را نیز باعث می گردد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران خاطرنشان کرد: لذا به منظور حفظ حقوق شهروندی و اجتناب از حدوث دعاوی واهی و بی اساس مقرر شد تمامی متصدیان دفاتر املاک تهران قبل از انشاء معامله و تنظیم قولنامه ضمن بررسی از صحت انتقالات مترتبه بر مال غیر منقول ناشی از ید دارنده سند رسمی اطمینان حاصل نموده و در غیر اینصورت خریدار را از مدلول ماده ۶۲ قانون مارالبیان مطلع نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز