خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ابتلای دو نفر از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه تهران به کرونا/ آموزش حضوری از مهر آینده در صورت واکسینه کردن ۷۰ درصد مردم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۸۰۱

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به ابتلای دو نفر از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه تهران به کرونا از آموزش حضوری در مهر آینده در صورت واکسینه کردن ۷۰ درصد مردم خبر داد.

"سعید حبیبا" معاون دانشجویی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره پذیرش دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه تهران اظهار داشت: هر سال طبق سنوات گذشته ما پیش از تعطیلات خوابگاه‌ها را هم برای استراحت پرسنل و همچنین برای گندزدایی دو هفته تعطیل می‌کردیم، امسال نیز همین رویه انجام و بعد از تعطیلات نوروز دوباره پذیرش و هماهنگی‌ها آغاز شد. 

وی در خصوص پذیرش دانشجویان بعد از ایام عید فطر گفت: یک هفته بعد از ایام نوروز وضعیت تهران قرمز اعلام شد و به طور کلی جلوی ورود و پذیرش گرفته شد. بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا ما تاکنون پذیرش نداشتیم و اخیرا که در حال بیرون آمدن از وضعیت قرمز هستیم، بنای ما این است که  دانشجویانی که قبلا در خوابگاه‌ها ساکن بودند و یا درخواست دارند، پذیرش کنیم. 

حبیبا بیان کرد: سایر دانشجویان ارشد و دکتری که متقاضی جدید خوابگاه هستند، می‌توانند در خواست خود را به شرط داشتن شرایط مناسب در سامانه گلستان وارد کنند. سپس ما با تایید استاد راهنما و معاون آموزشی شرایط اسکان دانشجو را فراهم خواهیم کرد. 

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: هر کسی نمی‌تواند درخواست اسکان در خوابگاه را بدهد، آن افرادی که دارای پایان نامه و رساله دکتری هستند، می‌توانند نسبت به این مساله اقدام کنند. 

وی درباره غربالگری از دانشجویان متقاضی خوابگاه توضیح داد: غربالگری از سوی پزشکان ما در درمانگاه‌ها برای دانشجویان متقاضی صورت خواهد گرفت.

حبیبا در پاسخ به این سوال که در میان تعداد هزار نفری که اکنون در خوابگاه‌های دانشگاه تهران ساکن هستند آیا مورد مشکوکی و ابتلا به کرونا گزارش شده است؟ گفت: طی چند هفته اخیر دو مورد مشکوک داشتیم که خود آن‌ها درخواست بازگشت به شهرهایشان را داشتند، ما نیز پذیرفتیم. پیش از ایام نوروز نیز تعداد ۱۵،۱۶ مورد مشکوک و مبتلا داشتیم که آن‌ها را به قرنطینه فرستادیم تا دوره دو الی سه هفته‌ای خود را بگذرانند، سپس با معاینه مجدد پزشک و تایید سلامت به خوابگاه برگشتند. 

وی درباره ادامه پایش از وضعیت سلامت دانشجویان دانشگاه تهران گفت: این پایش کماکان ادامه دارد و اکنون برای ارشد و دکتری پایش انجام می‌شود. برای ما اطلاع از وضعیت دانشجویانمان مهم است و الان هم تنها پل ارتباطی ما با دانشجویان‌مان که در خوابگاه‌ها نیستند و در کلاس مجازی فعالیت دارند، همین پایش‌ها و ارتباط‌های تلفنی است که کارشناسان و همکاران ما انجام می‌دهند. 

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: کارشناسان ما آخرین وضعیت دانشجویان را پرس و جو می‌کنند، به عنوان مثال اگر نیاز به پزشک و مشاوران مرکز مشاوره‌مان داشته باشند ما آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. درعین حال می‌توان مشاوران معتبر که درشهرهای مختلف می‌شناسیم به دانشجویان خودمان معرفی کنیم تا به آن‌ها مراجعه کنند. 

حبییان در پاسخ به این سوال که آیا برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ برنامه‌ای برای آموزش حضوری در نظر گرفته شده است؟ گفت: همه چیز به شرایط کرونا در کشور و جهان برمی‌گردد. پاندمی کرونا وقتی در کشور ما اوج می‌گیرد در اکثر کشورهای دیگر نیز این اوج از پیش وجود داشته است، لذا اکنون نمی‌توانیم دقیقا پیش بینی کنیم که برای سال تحصیلی آینده چه خواهد شد، اما امیدواریم با توجه به اینکه مردم در حال واکسینه شدند هستند و در صورتی که واکسیناسیون ۷۰ درصد مردم انجام شود، در مهر سال جاری دانشجویان را به شکل حضوری داشته باشیم، اما با قاطعیت نمی‌توانیم این را بگوییم. 

وی افزود: به هر حال واردات واکسن هزاران مانع دارد که امکان دارد تمام سیستم‌های ما را به عقب بیاندازد. اگر واکسیناسیون حداکثری انجام شود، ما از آن استقبال می‌کنیم، زیرا آرزوی ما این است که دانشجویان به صورت حضوری در کلاس‌ها شرکت کنند و دانشجو در فضای دانشگاه تنفس و مطالعه کند. در عین حال فضای مجازی هم شرایط بسیار خوبی بود، زیرا علی‌رغم خطرات و تهدیدهایی که از سوی کرونا داشتیم، این توفیق را به دست آوردیم که نگذاریم حرکت پژوهش، تحقیق و آموزش لحظه‌ای متوقف شود. 

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در پایان اظهار داشت: البته این موفقیت را همه دنیا داشتند و در کنار آن ماهم توانستیم علی رغم مشکلات متعدد سامانه‌ها و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم و بتوانیم تمام ۱۸۰۰ کلاس درس دانشگاه تهران را برگزار کنیم. مهم‌ترین نکته این است که ما در همین مدت فارغ التحصیلان را هم پوشش دادیم. سالانه حدود ۱۴ هزار دانشجو وارد دانشگاه تهران می‌شوند که تقریبا معادل همین ۱۴ هزار نفر هم خروجی داشته‌ایم و مانعی هم برای کارهای دانشجویان فارغ التحصیلان نبوده مگر در مواقع بسیار اندک که آن هم بررسی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز