خبرگزاری کار ایران

مسئول ستاد واکسیناسیون سازمان نظام پزشکی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

برخی عوارض تزریق واکسن کرونا منجر به بستری در بیمارستان شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۲۳۹

مسئول ستاد واکسیناسیون سازمان نظام پزشکی گفت: بعضی از عوارض تزریق واکسن کرونا منجر به بستری شدن در بیمارستان شده، اما در مورد این که تعداد آنها خیلی زیاد باشد یا منجر به عوارض خیلی سنگین شده باشد، ما خیلی گزارشی نداریم.

«علی تاجرنیا» معاون توسعه منابع و مدیریت سازمان نظام پزشکی و مسئول ستاد واکسیناسیون سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به خبر تزریق خارج از اولویت واکسن کرونا به بستگان یکی از مدیران بیمارستانی در تهران بیان کرد: من در جریان این اتفاق نیستم، اما تقریبا  در حال بیرون آمدن از فاز یک هستیم و پزشکان واکسن را به طور کامل دریافت کردند، مگر آنهایی که به هر دلیلی خودشان نیامدند یا اطلاعاتی از آنها در دسترس نبوده است. 

وی ادامه داد: لکه‌گیری کادر درمان از هفته‌ی گذشته و این هفته در حال انجام است، اما ما بر این باور بودیم که با توجه به پر ریسک بودن خانواده‌های اعضای کادر درمان که یک مقدار در معرض خطر هستند، تجدیدنظری در مورد اولویت دادن به آنها صورت بگیرد، اما به هر حال باید همه طبق پروتکل جلو بروند.

او تصریح کرد: وقتی پزشکان در معرض خطر ابتلا هستند، خانواده‌ی آنها هم در معرض آسیب خواهند بود، اما در دستورالعمل‌ها این مسئله دیده نشده است، پس در این شرایط هم باید طبق دستورالعمل‌ها رفتار کرد.

مسئول ستاد واکسیناسیون سازمان نظام پزشکی در مورد عوارض بعد از تزریق واکسن کادر درمان افزود: از یک خانم داروساز گزارش داشتیم، اما چیزی مستند نشد که مشکلش به دلیل تزریق واکسن بوده یا نه، الان هم مواردی گفته می‌شود و طبیعتا عوارضی دارد، حتی بعضی از عوارض هم منجر به بستری شدن در بیمارستان شده، اما در مورد این که تعداد آنها خیلی زیاد باشد یا منجر به عوارض خیلی سنگین باشد، ما خیلی گزارشی در این مورد نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز