خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خبر داد:

رشد دو برابری تعهدات خیّرین مدرسه‌ساز نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۹۸۵

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در نشست با اعضای هیئت‌مدیره مجمع خیّرین مدرسه‌ساز شهرستان‌های استان تهران از جهش چشمگیر تعهدات خیرین مدرسه‌ساز از سال ۱۳۹۶ تاکنون خبر داد و افزود: این تعهدات نسبت به سال قبل با رشد دو برابری روبرو بوده است.

به گزارش ایلنا، مهراله رخشانی‌مهر، در نشست با اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان‌های استان تهران، با قدردانی از حضور و اقدامات ارزشمند خیرین و مجمع شهرستان‌های تهران، گفت: در دو سال اخیر و علی‌رغم شرایط اقتصادی نامطلوب و شیوع ویروس کرونا، شاهد جهش چشمگیری در میزان تعهدات خیرین مدرسه‌ساز بودیم. 

وی بابیان این که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ شاهد روند باثباتی در میزان تعهدات خیرین بودیم، افزود: از سال ۱۳۹۶ با مداخلاتی که صورت گرفت، تعهدات خیرین مدرسه‌ساز روند صعودی پیدا کرد و در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال پیش از آن رشد حدود دو برابری را نشان می‌دهد. 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار کرد: علاوه بر تلاش‌های قابل‌توجه مجامع خیرین مدرسه‌ساز، برگزاری منظم و متنوع جشنواره‌ها و تکریم خیرین مدرسه‌ساز، پیگیری امور و دغدغه‌های خیرین، تدوین و چاپ کتب زندگی‌نامه و کارنامه خیرین و همچنین ورود مجدانه وزیر آموزش‌وپرورش به موضوع خیرین مدرسه‌ساز و افزایش هم‌افزایی و هماهنگی واحد مشارکت‌های سازمان و ادارات کل نوسازی مدارس با مجامع خیرین، ازجمله اقداماتی است که در افزایش تعهدات خیری مؤثر بود. 

رخشانی‌مهر با تأکید بر این که ظرفیت جذب منابع خیری در کشور بالا است، افزود: طرح آجر به آجر که به‌منظور توسعه و ارتقای مشارکت‌های مردمی کلید خورد، دو بخش دارد که حفظ، تکریم و تقویت خیرین موجود و کلان بخش نخست و خیّرسازی و توسعه مشارکت‌های خرد نیز از اهداف دیگر این طرح است که موجب ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ خیّری و منشأ آثار خیر است. 

وی در ادامه به تأمین و تخصیص صددرصدی ردیف اعتبارات مشارکتی در چهار سال اخیر اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۹، دو هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت و پروژه‌های نیمه‌تمام خیری را فعال و بخش زیادی را نیز تکمیل کردیم که اتفاق بسیار خوبی بود. 

رخشانی‌مهر همچنین بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت کارخانجات، صنایع و شرکت‌های مستقر در شهرستان‌های استان تهران و شهرک‌های صنعتی این مناطق تأکید کرد تا در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی در مدرسه‌سازی و توسعه فضاهای آموزشی شهرستان‌های تهران مشارکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز