خبرگزاری کار ایران

جریمه سد معبر ساختمانی در سه ماهه نخست اجرای مصوبه ساماندهی حصارهای کارگاهی به نصف کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۸۴۷

اعضای شورای شهر تهران با اعتراض فرمانداری در مصوبه الزام شهرداری تهران به رفع سد معبر ساختمانی غیرمجاز و ایمن‌سازی حصار کارگاهی و احتساب نیمی از جرائم در نظر گرفته شده در این مصوبه در سه ماهه نخست از زمان اجرای آن موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و نود و سومین جلسه شورای شهر تهران بررسی اعتراض هیات تطبیق به مصوبه «الزام شهرداری تهران به رفع سد معبر ساختمانی غیرمجاز و ایمن‌سازی حصار کارگاهی» در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. 

زهرا نژادبهرام، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی درباره این مصوبه گفت: هدف از این مصوبه ساماندهی حصارهای کارگاهی به نفع شهروندان بوده و رویکردی ترغیبی و تشویقی در پیش داشته است. تلاش مصوبه بر این بوده است که سازندگان نسبت به رعایت حقوق شهروندان پیشگام باشند. 

او ادامه داد: هدف اصلی ساماندهی وضعیت شهر و تلاشی برای جلوگیری از آشفتگی در شهر بوده است. 

نژادبهرام با بیان اینکه بخشی از این رویکرد با اتخاذ جرائمی برای‌ عدم رعایت قوانین مجوزهای ساختمانی در نظر گرفته شده است، گفت: هیات تطبیق درخواست داشته است که با توجه به رویکرد تشویقی و اخذ جریمه برای کسانی که آن را رعایت نکنند برای املاک شمالی فرمولی را در نظر گرفتیم که برگرفته از پهنه آن به علاوه عرض زمین در ارزش معاملاتی ملک ضرب در دو است. برای املاک جنوبی نیز همین فرمول بدون احتساب ضریب دو درنظر گرفته و از زمان تصویب مصوبه قابلیت اجرا دارد. 

او گفت: پیشنهاد فرمانداری بر این است که با توجه به تشویقی بودن رویکرد شورا این اعداد در سه ماهه پس از تصویب مصوبه به نصف تقلیل یابد و بعد از سه ماهه اول آن را افزایش دهیم. 

نژادبهرام با بیان اینکه کمیسیون معماری و شهرسازی و نظارت و حقوقی با این پیشنهاد فرمانداری موافقت کردند، گفت: این مبحث به عنوان بند ۵ تبصره یک مورد تایید قرار گرفته است. 

به گزارش ایلنا، در ادامه پیشنهاد کمیسیون به رای گذاشته شد و با ۱۸ رای موافق اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز