خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

لیست دستیاران مدیران شهری هنوز منتشر نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۶۴۶

عضو شورای شهر تهران گفت: مساله جذب دستیاران دارای ابهامات فراوانی است و همچنان لیستی از این افراد منتشر نشده تا شورا به طور کامل در جریان اتفاق رخ داده قرار گیرد و مطمئن شود که حقی از کسی ضایع نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری در جریان دویست و نود و سومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: ابتدا لازم است هشداری به نهادهای نظارتی در مورد شهرداری تهران بدهم. به نظر می‌رسد، نفوذ جریان نفاق بین مدیران شهرداری گسترش می‌یابد و از این بابت تذکر می‌دهم. 

او ادامه داد: به کسانی که پشت درهای بسته با هر فرد و گروهی می‌نشینند و به دلخواه او صحبت می‌کنند و پشت در بسته دیگری حرف کاملا متفاوتی می‌گویند تذکر می‌دهم و امیدوارم این اتفاق به ضرر شهر تمام نشود. 

نظری در ادامه گفت: تذکر امروز بنده پیرامون خبرهای جذب و تبدیل وضعیت برخی از نیروهای شهرداری تهران است و لازم است شهرداری مواردی را مورد توجه خود قرار دهد. 

عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه به رغم تذکرهای مکرر همچنان دسترسی به سامانه جامع منابع انسانی در اختیار من و تعدادی دیگر از اعضای شورای شهر قرار نگرفته است و از این رو امکان آنکه صحت ادعاهای مدیران شهرداری در مورد عدم جذب نیروی جدید اطمینان حاصل شود، وجود ندارد. 

نظری افزود: لازم است دسترسی به سامانه در حدی که امکان راستی آزمایی وجود داشته باشد، هرچه سریعتر برای اعضای شورای شهر ایجاد شود. 

او با بیان اینکه در جذب دستیاران مدیران شهری قانون رعایت نشده است، گفت: مساله جذب دستیاران دارای ابهامات فراوانی است و همچنان لیستی از این افراد منتشر نشده تا شورا به طور کامل در جریان اتفاق رخ داده قرار گیرد و مطمئن شود که حقی از کسی ضایع نشده است. 

نظری با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های کارکنان شهرداری میزان دریافتی دستیاران است، گفت: دستیاران به رغم سابقه کم کاری نسبت به شمار زیادی از کارکنان دریافتی بیشتری دارند که این تبعیض قابل توجه است. 

عضو شورای شهر تهران در ادامه به ماده ۲۱ قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران اشاره کرد و گفت: بنابراین قانون شهرداری تهران باید ۲۵ درصد از نیاز استخدامی تامین نیروی مورد نیاز خود را از بین ایثارگران جذب کند اما در فراخوان جذب دستیاری این بخش مغفول مانده و گزینه‌ای برای ایثارگری وجود نداشته است. بدیهی است که در عمل به قانون تخطی رخ داده و این عمل تخلف بوده و متخلفان به این قانون باید به هیات تخلفاتی اداری معرفی شوند. 

او گفت: شهرداری قصد ندارد در راستای تبدیل وضعیت نیروهای خود به رسمی و تصویب یکی از تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۰ کشور درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگران اقدام کند و به جای آن شنیده‌ها حاکی است با برخی از ایثارگران خارج از مجموعه حوزه شهری تماس گرفته شده و به آن‌ها پیشنهاد شده است که در آزمون شرکت کنند و این برخلاف نص صریح قانون و تبعیض علیه کارکنانی است که سالهاست در شهرداری مشغول به کار هستند. 

نظری در پایان به شهردار تهران تذکر داد نسبت به رعایت قانون و احقاق حقوق کارکنان شهرداری اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز