خبرگزاری کار ایران

همزمان با سفر رئیس قوه قضاییه؛

۱۲۶ زندانی در همدان آزاد شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۴۷۲

در حاشیه سفر رییس قوه قضائیه به همدان در آیینی با حضور رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، ۱۲۶ زندانی جرائم غیر عمد در همدان آزاد شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان‌ها اقدامات تامینی و تربیتی کشور؛ همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به استان همدان، ۱۲۶ نفر از زندانیان جرائم غیر عمو این استان طی مراسمی با حضور رئیس سازمان زندان ها آزاد شدند.

رئیس سازمان زندان ها در این مراسم اظهار داشت: امروز به واسطه همدلی و هم یاری مردم و جمع آوری کمک‌های مردمی در قالب پویش "دوباره زندگی" تعداد ۱۲۶ تن از مددجویان جرایم غیر عمد استان همدان از زندان رهایی می‌یابند.

محمد مهدی حاج محمدی افزود: در رهایی این تعداد از مددجویان ستاد دیه استان همدان مشارکت داشته است و تعدادی نیز به واسطه تشخیص قضات در کاهش مدت زمان حبس، آزاد شدند.

وی عنوان کرد: ما معتقدیم همانطور که حبس کردن باید هدفمند باشد، آزادسازی هم باید هدفمند و با حساب و کتاب باشد که عدم رعایت این موضوع موجب ایجاد خسارت می‌شود.

حاج محمدی تصریح کرد: شهید علی چیت‌سازیان به عنوان یکی از پیشوایان یاری دهنده مددجویان در زندان‌ها، الگویی بزرگ برای مردم همدان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مردم همدان از فرهیختگی و نخبگی برخوردارند و به واسطه شهید چیت سازیان به خود می‌بالند؛ از آن‌ها می‌خواهم به زندانیان و خانواده آن‌ها توجه کنند.

رییس سازمان زندان‌ها اقدامات تامینی و تربیتی کشور خطاب به زندانیان تاکید کرد: بسیاری از شما به خاطر تعهدات مالی در زندان هستید؛ اگر در خارج از زندان به اصول و قوائد قانونی پایبند باشید، نیازی به پا بند زندان ندارید.

وی خاطر نشان کرد: اگر امروز ۳۰۰ تن از زندانیان در زورخانه زندان مرکزی همدان به ورزش باستانی و زورخانه‌ای مشغول هستند نشان از روحیه بالا و پویایی مددجویان دارد.

محمد مهدی حاج محمدی افزود: ما معتقدیم بی کاری برای زندانیان سم است و تمام تلاش خود را برای یادگیری انواع مهارت‌ها را برای مددجویان انجام می‌دهیم.

وی اظهار داشت: یادگیری ورزش باستانی که ریشه در فرهنگ پیروی از حضرت علی(ع) دارد می‌تواند نقطه آغازی برای انجام تصمیمات مهم مددجویان باشد.

رییس سازمان زندان‌ها اقدامات تامینی و تربیتی کشور عنوان کرد: هر چقدر ورزش زورخانه ای را در زندان‌های کشور اهتمام دهیم، تصمیمات مثبت آن را در مسیر زندگی مددجویان شاهد خواهیم بود.

در پایان این آیین ۱۲ تن از زندانیان به صورت نمادین با دریافت گل و برگزاری مراسم تشریفات از زندان آزاد شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز