خبرگزاری کار ایران

استان تهران و البرز در محدودیت سفرهای بین شهری یکپارچه دیده می‌شود/فرمانداران از صدور مجوز تردد بین استانی خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۴۳۳

استاندار تهران با بیان اینکه بیش از میلیون و ۷۵۰ هزار نفر نیز جمعیت بیش از ۶۰ سال در استان تهران گفت: به دلیل شرایط ویژه استان تهران و البرز در محدودیت سفرهای بین شهری این دو استان یکپارچه دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی گفت: در این جلسه عنوان شد استان تهران در وضعیتی قرار دارد که هرگونه عادی سازی کاذب می‌تواند شرایط غیرقابل مدیریتی را برای دست‌اندرکاران بیماری کرونا ایجاد کند.

وی ادامه داد: بر این اساس درخواست ما این بود که تمام اصناف محترم و مشاغلی که براساس رنگ‌بندی مجاز به فعالیت‌شده اند رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری را داشته باشند.

محسنی‌بندپی درباره واکسیناسیون تصریح کرد: هم نیرویی که برای انجام واکسیناسیون لازم است و هم فضاهایی که برای واکسیناسیون لازم است یک حجم وسیعی از امکانات را می‌طلبد چراکه بیش از ۱۸۰هزار نفر جمعیت بیش از ۸۰ سال در استان تهران داریم همچنین ۱۸۵ هزار نفر بین ۷۵ تا ۸۰ سال داریم در مجموع یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر نیز جمعیت بیش از ۶۰ سال در استان تهران است. از آنجایی که بیش از ۷۶ درصد فوتی‌ها تا به امروز در استان افراد بالای ۶۰ سال بوده‌اند اولویت اول واکسن در استان هستند براین اساس نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها در این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: تکلیف شده به فرمانداران همه امکانات شهرستانی را بررسی کنند و ۴۸ ساعت به ستاد کرونای استان اعلام کنند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: همچنین از ستاد ملی مقابله با کرونا تقاضا داشتیم که تمدید بازنشسنگی نیروهای بهداشت و درمان که به تشخیص دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران باید ادامه فعالیت دهند و خودشان نیز داوطلب هستند اعلام کنند تا ما از این افراد همچنان بتوانیم استفاده کنیم و از طریق با تمدید زمان بازنشستگی این افراد و تزریق نیروی های جدید بتوانیم کمبود نیروی کادر درمانی را جبران کنیم.

محسنی بندپی درباره ممنوعیت سفر بین شهری در استان تهران گفت: ممنوعیت سفر به استان‌ها تصویب شده است، البته استان تهران به صورت یکپارچه با البرز دیده شده است و محدودیت سفرهای بین شهری در استان تهران اجرایی نمی‌شود و بیشتر باید سعی کنیم منع تردد و ممنوعیت را بین استانی مدنظر قرار دهیم.ضمن اینکه به فرمانداران تکلیف شده تا از صدور مجوز تردد خوداری کنند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در استان تهران زیرساخت شبکه های بهداشت مثل سایر استان‌ها وجود ندارد همچنانکه در سامانه‌سیب در همه استان‌ها بالای ۹۵ درصد ثبت‌نام داشتند ولی در استان تهران از بدو شروع به همت دانشگاه علوم پزشکی ۷۰ درصد ثبت نام کردند و ۳۰ درصد از رصد و پایش سامانه خارج هستند.

محسنی بندپی گفت: آمار و اطلاعات دقیقی از گروه های سنی در تهران نداریم که از سازمان هدفمندی یارانه ها درخواست داشتیم که اطلاعات افراد را ارائه کنند که متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز