خبرگزاری کار ایران

۴۶ پروژه بزرگ عمرانی در تهران در دست اجرا است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۲۲۸

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: ۲۱ پروژه مقابله با سیلاب در تهران به پایان رسید و اکنون ۴۶ پروژه بزرگ عمرانی در سطح معاونت فنی و عمرانی در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در نشست خبری که با حضور شهردار تهران و معاون شهرسازی و معماری برگزار شد گفت: از سال ۹۶ حوزه فنی و عمرانی همه توان خود را برای حل مشکلات قدیمی و اتمام پروژه های نیمه تمام گذلشته است.

او ادامه داد: تقریبا تمام پروژه‌های نیمه کاره تمام شد. بیش از ۳۰پل، تونل و بزرگراه و عملیات بزرگ سیویل در این ۴ سال به پایان رسیده است.

او ادامه داد: ۱۱ مورد احداث و بازسازی ساختمان و محوطه تاریخی انجام شده است.

او با اشاره به ایمنی شهر در برابر سیلاب گفت: ۲۱ پروژه مقابله با سیلاب در تهران به پایان رسید و اکنون ۴۶ پروژه بزرگ عمرانی در سطح معاونت فنی و عمرانی در دست اجرا است.

صبوری دیلمی گفت: پروژه‌های ساختمانی ۲۱ مورد و ایمنی شهر در مقابل سیلاب ۹ مورد بوده است.

او با بیان اینکه در ۴ سال اخیر به رغم بارندگی‌های بسیار شدید در تهران، خوشبختانه آبگرفتگی در شهر نداشته‌ایم اظهار کرد: چرا که بودجه رسیدگی به امور ایمنی شهر در مقابل سیلاب به شدت افزایش یافته و این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار بوده است و بیش از ۳۰۰ درصد رشد بودجه در این قسمت داشتیم.

معاون فنی و عمرانی ادامه داد: در شهر تهران بر اساس طرح جامع شهر ۵۶۰ کیلومتر بزرگراه جدی داریم که باید ساخته شود و مقدار زیادی از آن باقی نمانده است و اکثر بزرگراه های اصلی تهران به پایان رسیده است.

صبوری دیلمی افزود: در ۴ سال گذشته علاوه بر اینکه بودجه‌های ایمنی در مقابل سیلاب را به شدت افزایش دادیم، اما از برنامه ۵ ساله شهرداری تهران جلو افتادیم.

او با بیان اینکه در حوزه فنی و عمرانی یک تغییر رویکرد دیگر داشتیم که شهر را از ماشین محور به انسان محور تبدیل کنیم گفت: در گذشته حجم بزرگی از خیابان را به ماشین‌ها اختصاص می‌دادیم و بخش نامرغوبی را به مردم اختصاص می‌دادیم، اما اقدام بسیار بزرگی در حال انجام است و پرداختن به این مساله است که همه بتوانند از شهر استفاده کنند.

او با بیان اینکه باید ۱۲ هزار کیلومتر مسیر پیاده داشته باشیم که بخش موجودی از آن نیز ناقص است، گفت: اما باید کار را از جایی شروع کنیم‌. در سال گذشته ۱۴۰۰ کیلومتر از مسیرهای اصلی پیاده رو شهر تهران را طراحی کردیم و عملیات شروع شد، بیش از ۳۵۰ کیلومتر از پیاده‌روهای طراحی شده به اتمام رسیده و در حال اتمام است. امیدواریم طی ۳ سال آینده شهری داشته باشیم که قسمت اعظم آن‌ را بتوان به صورت پیاده طی مسیر کرد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز