خبرگزاری کار ایران

دیزجی:

کودکان آسیب‌دیده از کار حمایت می‌شوند/ تشکیل گشت‌های مشترک برای کنترل زباله‌گردی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۱۵۹

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در نشست تخصصی با مدیران شهرداری تهران با موضوع بررسی بسترهای حمایت از کودکان آسیب دیده از کار بویژه زباله گرد بر تسریع در انجام اقدامات شهرداری تهران در بازه زمانی کوتاه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی دیزجی گفت: پدیده ضد اجتماعی کودکان کار اعم از متکدی، ولگرد، زباله جمع‌کن و ... علاوه بر تهدید سلامت جسمی و روانی اطفال، تبعات ناگواری را در جامعه به دنبال دارد و ورود به این موضوع و مدیریت این معضل اجتماعی و نظارت و اهتمام به مقوله مراقبت، تربیت، آموزش، بهداشت و تغذیه و تفریحات سالم کودکان کار تقریباً به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و خوشبختانه قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در خرداد 1399 تصویب و ضمن پیش بینی تکالیف و ظرفیت‌های نو و بدیع در حمایت این آسیب دیدگان، مدیریت و نظارت این مهم را به قوه قضائیه واگذار نموده و بر همین مبنا «دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان» در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه فعال شده است.

دیزجی در ادامه تصریح کرد: هوشمندسازی مخازن زباله راهکار دیگری است که می‌تواند در حذف علت‌های این آسیب اجتماعی مؤثر واقع شود، ضمن اینکه هوشمندسازی از تضییع اموال عمومی و هدر رفت زباله (طلای کثیف) جلوگیری می‌کند و شهرداری تهران باید در بازه زمانی کوتاه و سریع نسبت به نصب مخازن هوشمند زباله، دارای کاور و بدون دسترسی  زباله گردها اقدام کند.

معاون قضایی رئیس کل در ادامه تاکید کرد: شهرداری تهران موظف است تکالیف قانونی در بحث شناسایی کودکان زباله گرد را منسجم تر و جامع تر انجام دهد.

دیزجی بر همکاری پلیس اطفال و نوجوانان در بحث شناسایی کودکان زباله گرد تاکید کرد و ادامه داد: در بحث همکاری پلیس اطفال در شناسایی کودکان کار اصل بر رفتار صحیح و هدایت کودک زباله گرد به مراکز درمانی و حمایتی است.

این مقام قضایی همچنین یادآور شد: خودروهایی که بدون مجوز مخصوص در اماکن غیر مجاز زباله تخلیه می‌کنند به صراحت ماده 20 قانون مدیریت پسماندها بایستی توقیف گردند لذا اجرای این قاعده با همکاری ناجا فاکتور مؤثری در حل این موضوع است.

به گفته دیزجی در این جلسه مقرر گردید اولاً نسبت به جایگزین کردن زباله دانهای فصلی با رویکرد عدم امکان برداشت زباله در بازه زمانی کوتاه اقدام و ثانیاً مراکز غیر مجاز تفکیک زباله در سطح شهر شناسایی و پلمپ گردند و ثالثاً خودروهایی غیرمجاز در امر انتقال زباله متوقف شوند. همچنین به منظور مهار و کنترل زباله گردی مقرر شد گشت‌های ترکیبی با مشارکت شهرداری، بهزیستی و ناجا تشکیل گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز