خبرگزاری کار ایران

فرماندار تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

تمام جریانات سیاسی در انتخابات شوراها کاندیدا دارند/ تایید صلاحیت‌شدگان در تهران ۱۱۰ برابر تعداد کرسی‌ها هستند/ هیچ کمبودی از حیث افراد متخصص در شورای ششم وجود نخواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۹۴۰

فرماندار تهران با بیان اینکه ۱۱۰ برابر تعداد کرسی‌های شورای شهر تهران افراد تایید صلاحیت شده وجود دارد، گفت: اگر در لیست‌بندی دقت شود و از افراد متخصص استفاده شود، به نظرم هیچ خلائی در شورای شهر از حیث افراد متخصص وجود نخواهد داشت.

«عیسی فرهادی» فرماندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر تهران گفت: در تهران افرادی که برای انتخابات شوراها تاییدصلاحیت شده‌اند، ۱۱۰ برابر تعداد کرسی‌های شورای شهر تهران است.

وی ادامه داد: این افراد از جریان‌های مختلف هستند و تمام جریانات در شورای شهر کاندیدا دارند. نزدیک به دو هزار و ۲۰۰ نفر برای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر تهران تایید شده‌اند و جریان‌های مختلف می‌توانند براساس این افراد چندین لیست ارائه دهند.

پاسخ به نگرانی‌ها درباره ردصلاحیت کاندیداهای موجه

فرماندار تهران در واکنش به هشدار شهردار تهران مبنی بر اینکه در صورت ردصلاحیت کاندیداهای موجه و سالم، شرایط را برای بنگاه‌داران و کسانی که می‌خواهند از سمت خود سوءاستفاده کنند، فراهم کرده‌ایم، گفت: در این دو هزار و ۲۰۰ نفر که تایید شده‌اند، تخصص‌های فراوانی وجود دارد که قطعا برای شهر مفید خواهند بود.

اگر در لیست‌بندی دقت شود، افراد متخصص کم نیست

فرهادی با اشاره به اعلام لیست توسط احزاب و جناح‌های مختلف برای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران گفت: آنهایی که لیست انتخاب می‌کنند، باید تلاش کنند در بین این دو هزار و ۲۰۰ نفر افراد متخصص‌تر، توانمندتر و کاراتر را انتخاب کنند. اگر در لیست‌بندی دقت شود و از افراد متخصص استفاده شود، به نظرم هیچ خلائی در شورای شهر از حیث افراد متخصص وجود نخواهد داشت.

وی با تاکید براینکه در بین افراد تایید شده افراد متخصص فراوانی وجود دارد، تصریح کرد: ممکن است، افرادی که لیست‌بندی می‌کنند، این لیست را براساس گرایش‌های سیاسی انتخاب کنند که البته این گرایش هم مهم است، اما باید توجه داشته باشند که اگر می‌خواهند، براساس گرایش سیاسی مدنظر خودشان لیست تهیه کنند، افراد متخصص با گرایش سیاسی خودشان را انتخاب کنند و افرادی را انتخاب نکنند که صرفا فقط افراد سیاسی هستند.

فرماندار تهران ادامه داد: افراد گمنامی در این دو هزار و ۲۰۰ نفر که تایید شده‌اند، حضور دارند که افراد دانشگاهی با تخصص‌های عالی و از کارشناسان خبره هستند و چندین لیست می‌توانند از این افراد تهیه کرد و در معرض انتخاب مردم قرار داد.

شوراها باید از اقدامات سیاسی پرهیز کنند؛ ارگان‌ سیاسی به اندازه کافی داریم

فرهادی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه انتخابات شوراها یک انتخابات محلی است و مردم برای سرنوشت شهرشان در انتخابات شوراها مشارکت می‌کنند، برخوردهای حزبی در مواجهه با آن چه تبعات منفی می‌تواند، برای شهر و جامعه داشته باشد، خاطرنشان کرد: چه افرادی که می‌خواهند لیست‌بندی داشته باشند و چه افرادی که انتخاب می‌شوند باید از مسائل سیاسی و امثالهم پرهیز کنند. ما دستگاه‌ها و ارگان‌های سیاسی به اندازه کافی داریم.

وی با بیان اینکه شورا یک پارلمان محلی است، گفت: در شورا باید افرادی انتخاب شوند که از مشکلات محلات، شهر و اثرات مهاجرت‌ها اطلاع داشته باشند و برای تامین زیرساخت‌هایی مانند مترو و ترافیک، آلودگی هوا و ... برنامه‌ داشته و گره‌گشایی کنند. بحث عمده شورای شهر باید جذب درآمد پایدار برای شهرداری باشد. شورای شهر باید در این زمینه‌ها اقدامات خود را انجام دهد.

اعضای شوراها باید دلسوز مردم باشند

فرماندار تهران ادامه داد: شورا باید به شکل‌گیری یک شهرداری چابک، آماده به کار و توانمند را کمک کند نه اینکه شورا هم وارد مسائل سیاسی شود و به مسائل جناحی و جریانی ورود کند و از خدماتی که باید ارائه دهد، فاصله بگیرد.

فرهادی خاطرنشان کرد: اگر اعضای شورا دیدگاه سیاسی داشته باشند، مشکلی نیست چراکه هر آدمی ممکن است دیدگاه سیاسی مربوط به خود را داشته باشد، اما نباید دیدگاه‌های سیاسی را در جهت کار شورا به کار گیرد. آنچه که باید اعضای شورا مورد توجه و مد نظر خود قرار دهند، تخصصی است که باید داشته باشند، آن‌ها باید دلسوز مردم باشند و در جهت گره‌گشایی از کار مردم اقدام کنند.

فرهادی خاطرنشان کرد: اعضای شورا باید برای آینده شهر برنامه داشته باشند و همانطور که گفتم به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری کمک کنند. اگر شورا وارد گرایشات، جریانات و بازی‌های سیاسی شود، طبیعتا کارش در شورا ممکن است، موفقیت کمتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: برخوردهای حزبی و سیاسی در شورا اگر باعث شود، کار شهر بماند، قطعا تبعات منفی خواهد داشت، معمولا هم همینطور است اگر شورای شهر به جای ارگان‌های سیاسی تصمیم بگیرد، نمی‌تواند شهر را مدیریت کند. شورای شهر باید برای عمران و آبادی شهر تصمیم بگیرد و امنیت و آسایش شهروندان را مدنظر داشته باشد. در کلانشهرها شوراها ظرفیت فراوانی برای انجام اقدامات مناسب برای شکوفایی شهر دارند و می‌توانند در این زمینه برای گره‌گشایی در کارها به شهرداری کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز