خبرگزاری کار ایران

هاشمی خبر داد:

پیگیری و مذاکره شورای شهر برای تایید صلاحیت "شوراییانِ ردصلاحیت شده"

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۷۲۳

رئیس شورای شهر تهران از پیگیری و مذاکره شورا برای تایید صلاحیت "شوراییانِ ردصلاحیت شده" خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز ما مصادف با یکشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ساعت ۹ صبح با نطق پیش از دستور جناب آقای الویری آغاز شد. سپس تذکرات شورا و در نهایت ادامه رسیدگی به حسابرسی سازمان املاک شهرداری مربوط به سال ۹۴ مطرح گردید که مورد تصویب قرار گرفت و به شهرداری ابلاغ خواهد شد. پس از آن نتیجه یکی از مصوبات شورا که گزارش تحقیق و تفحص در مورد تفاهم نامه‌ها، همکاری‌های و قراردادهای شهرداری با بنیاد تعاون سپاه برای تامین مالی و همچنین قراردادهای منعقده با شرکت‌های رسا تجارت مبین و رسا تجارت الماس قرائت شد. 

هاشمی با بیان اینکه رقم بدهی از طرف این تشکیلات به شهرداری موجود بوده و تا کنون نیز پرداخت نشده است، ادامه داد: با ارائه این گزارش، وضعیت اتفاقاتی که افتاده و مواردی که به صورت غیرقانونی عمل شده، کاملا روشن شد. همچنین بدهی‌های این شرکت‌ها به شهرداری مشخص شد. اگرچه از ابتدا نیز گفته می‌شد که این بدهی‌ها به شهرداری وجود دارد و شهرداری نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان از رسا تجارت مبین طلبکار است و متاسفانه تا به حال هم پرداخت نشده است. 

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: به شهرداری  گفته شده بود که چرا این پول پرداخت نمی‌شود و اگر قرار است، پرداخت صورت نگیرد باید شکایت شود ولی چون شهرداری و شورا به این اعداد و ارقام مطمئن نبودند این تحقیق و تفحص انجام و الان موارد کاملاً مشخص شده و انشاالله به شهرداری جهت پیگیری، تحقیق و تفحص ابلاغ می‌شود. 

وی در پاسخ به این سوال که روند تحقیق و تفحص در این پرونده چقدر زمان برد و چرا تا کنون اقدامی صورت نگرفته بود؟ گفت: این موضوع از ابتدا مطرح بود و از همان روزهای اول من در خصوص این بدهی صحبت کرده بودم اما چون پرونده در دادسرای نظامی مطرح شد، قرار بر این بود که دادسرای نظامی به این بدهی رسیدگی کند و حق شهرداری داده شود. بعد از مدتی گفتند دادسرای نظامی به شکایات شهرداری کاری ندارد و رسیدگی مربوط به  شکایت خود سپاه از برخی افراد در آن تشکیلات است که خلافی انجام داده‌اند و در نتیجه روند این موضوع کمی کند شد. 

هاشمی گفت: لذا شورای شهر از شهرداری تقاضا داشت که این کار زودتر انجام شود اما شهرداری کار را به سرعت انجام نمی‌داد و مشغول مذاکرات برای نهایی کردن همه موارد قراردادی و عملیات‌هایی بود که انجام شده بود اما ثبت نشده بود، این موارد باید ثبت می‌شد، راستی‌آزمایی، حسابرسی و… انجام می‌شد. چون شورای شهر هم نگران شده بود که در شهرداری درست عمل نمی‌شود، خودش اقدام به تحقیق و تفحص کرد که همین رویه در شورای شهر ۷ تا۸ ماه زمان برد. سپس با کمک شهرداری اعداد و ارقام بدست آمد و مشخص شد که حدود ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی به شهرداری تهران وجود دارد که باید هرچه زودتر وصول شود و در اختیار شهرداری قرار بگیرد. البته به روزرسانی بدهی‌ها باید از نظر حقوقی نیز بررسی شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون شکایت انجام شده است؟ گفت: شکایت هنوز انجام نشده است اما در ادامه تحقیق و تفحص به کمیسیون حقوقی خواهد رفت و بعد برای پیگیری به شهرداری ابلاغ می‌شود. اگر شهرداری کارش را انجام ندهد شورا مجبور به شکایت می‌شود.

وی در واکنش به ردصلاحیت اعضای کنونی شورای شهر بیان کرد: همان‌طور که می‌دانید از اعضای شورای فعلی ۱۲ نفر ثبت‌نام کردند که دو نفر تایید شدند. البته همه در هیئت اجرایی تایید شدند و نظر ما این بود که کسی که در هیئت اجرایی تایید می‌شود چون در مورد شوراها ما نظارت استصوابی نداریم هیئت‌های نظارت دیگر نمی‌توانند به پرونده‌های اینها وارد شوند. در واقع اگر کسی در هیئت اجرایی رد شده بود، او می‌تواند برای تظلم خواهی به هیئت نظارت شکایت کند و آن‌ها رسیدگی کنند تا اگر حقش ضایع شده، حقش را به او بازگردانند. 

هاشمی تصریح کرد: درباره ردصلاحیت اعضای کنونی شورا پیگیری‌ها را انجام دادیم و وارد مذاکره شده‌ایم تا دلایل رد صلاحیت‌ها را جویا شویم از آن‌ها خواستیم بررسی مجدد کنند و امیدواریم تعدادی از اعضا دوباره تایید صلاحیت شوند و بتوانیم یک رقابت جدی‌تری را دنبال کنیم و شاهد حضور بیشتر مردم با تکثرگرایی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز