خبرگزاری کار ایران

انهدام دو باند بزرگ قاچاق سلاح، مهمات و موادمخدر در شرق کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۰۰۰

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: دلاور مردان جان برکف مرزبانی نیروی انتظامی طی چند عملیات جداگانه در شرق کشور توانستند دو باند بزرگ قاچاق سلاح، مهمات و موادمخدر را منهدم و چندین قبضه سلاح و تعداد قابل توجهی مهمات و بیش از یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم موادمخدر را کشف کنند.

به گزارش ایلنا، سردار " احمد علی گودرزی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در سحرگاه روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان طی چند عملیات برنامه ریزی شده و با اشراف اطلاعاتی توانستند دو باند بزرگ قاچاق را در شرق کشور منهدم و مقادیر زیادی سلاح و مهمات و مواد مخدر را کشف کنند.

وی افزود:مرزداران هنگ مرزی جکیگور با انجام اقدامات اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، یک باند قاچاق سلاح و مهمات در آن سوی مرز را شناسایی کردند و تشدید اقدامات کنترلی و مراقبتی را در دستور کار قرار دادند.

سردار گودرزی در ادامه تصریح کرد: مرزداران پس از چندین هفته تلاش و انجام اقدامات تخصصی اطلاعاتی، موفق به شناسایی و مشخص کردن مسیر تردد قاچاقچیان شده که انهدام آن باند در دستور کار مرزداران قرار گرفت.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا افزود:مرزداران دلاور هنگ مرزی جکیگور در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین و اجرای طرح مهار منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان موفق شدند پس از چندین ساعت رصد و پایش منطقه با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی، قاچاقچیان را مشاهده و با رعایت قانون به کارگیری سلاح در جهت جلوگیری از هر گونه تجاوز، تردد و نفوذ به عمق خاک کشورمان به سمت اهداف مذکور تیراندازی که قاچاقچیان مقابله به مثل کرده و به سمت مرزداران تیراندازی کردند که سرانجام به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشته، عرصه را بر خود تنگ دیده و با برجا گذاشتن سلاح و مهمات از محل متواری شدند.

وی بیان داشت:مرزداران مجاهد هنگ مرزی جکیگور در این عملیات موفق شدند ۷۳ قبضه کلت کمری به همراه ۱۴۷ تیغه خشاب و ۹۴ عدد فشنگ جنگی سلاح مربوطه را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت:در عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزداران هنگ مرزی پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران هنگ مرزی زابل توانستند ۲ هزار و ۵۲۰ عدد فشنگ جنگی سلاح کلاش را در درگیری با قاچاقچیان سلاح و مهمات در منطقه مرزی قرقری کشف کنند.

دستگیری ۳ قاچاقچی و کشف بیش از یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم موادمخدر

سردار گودرزی در ادامه افزود:طی چند عملیات منسجم دیگر و با اشراف اطلاعاتی مرزبانان در راستای کنترل و مراقبت از نوار مرز و برخورد قاطع با قاچاق موادمخدر در سرحدات کشورمان، مرزداران هنگ مرزی میرجاوه از فعالیت یک باند قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی ریگ ملک مطلع و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند و کشف محموله موادمخدر را در دستورکار مرزبانان قرار گرفت.

وی گفت:با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان، مسیر تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور مشخص و در راستای مقابله با سوداگران مرگ چندین تیم پوششی و عملیاتی از مرزداران هنگ مرزی میرجاوه با اجرای طرح مهار، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و توانستند محموله بزرگ موادمخدر را کشف کنند.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا بیان داشت : قاچاقچیان که قصد داشتند در فرصتی مناسب محموله موادمخدر را به وسیله یک دستگاه خودرو وارد کشور کنند، زمانی که خود را در کمین و محاصره مأموران دیدند با رها کردن خودرو و محموله موادمخدر از محل متواری می‌شوند و مرزداران در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو، ۸۲۱ کیلوگرم انواع موادمخدر شامل؛ ۷۲۹ کیلوگرم مرفین، ۵۱ کیلوگرم تریاک و ۴۱ کیلوگرم شیشه را کشف کنند.

وی افزود: در عملیاتی جداگانه پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران هنگ مرزی سراوان توانستند در عقبه منطقه مرزی جالق، ۲۶۷ کیلو و ۴۰۰ گرم انواع موادمخدر شامل؛ ۲۱۸ کیلوگرم تریاک، ۳۹ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش و ۹ کیلو و ۶۰۰ گرم شیشه را کشف کنند.

سردار گودرزی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح پایش مرز و مبارزه با قاچاق موادمخدر، مرزداران هنگ مرزی زاهدان توانستند با اشراف اطلاعاتی مقادیری موادمخدر را کشف کنند.

وی گفت:مرزداران غیور در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف دو دستگاه خودرو و دستگیری ۳ نفر، ۵۰ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،‌ فرمانده مرزبانی ناجا خاطر نشان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید بدانند، امروز مرزداران مجاهد بیش از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و اجازه انجام اعمال خلاف قانون را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز