خبرگزاری کار ایران

قوسیان مقدم در گفت و گو با ایلنا:

آمادگی هلال احمر برای افزایش مراکز واکسیناسیون/ اعلام آمار تزریق واکسن به امدادگران و پرسنل مراکز توانبخشی و درمانی جمعیت هلال احمر

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۷۵۵

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به ظرفیت مراکز جمعیت هلال احمر برای واکسیناسیون حجاج از آمادگی هلال احمر برای در اختیار قرار دادن این مراکز برای تزریق واکسن به وزارت بهداشت خبر داد.

«محمد حسن قوسیان مقدم» سخنگو و دبیرکل جمعیت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه جمعیت هلال احمر درباره تزریق واکسن کووید ۱۹ جمعیت هلال احمر آمادگی لازم را دارد که در کنار وزارت بهداشت تمام توان و امکانات خود را به کار گیرد، جمعیت هلال احمر ۱۶۱ مرکز در ۳۱ استان دارد که در زمان واکسیناسیون حجاج این مراکز فعال می شوند و در یک بازه زمانی کوتاه واکسن حجاج را تزریق می کنند. 

وی با بیان اینکه فرمانده مقابله با کرونا در میدان وزارت بهداشت است، ادامه داد: ما به وزارت بهداشت اعلام کرده ایم برای جلوگیری از شلوغی و ازدحام مراکز جامع سلامت می توانند از این مراکز ما نیز استفاده کنند. ما آمادگی داریم در صورتی که وزارت بهداشت نیاز داشته باشد این مراکز را برای واکسیناسیون در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم. 

سخنگوی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر آمادگی لازم را دارد که مانند قبل در کنار وزارت بهداشت تمام توان و امکانات خود را به کار گیرد. چنانچه استانداردهای لازم برای فعالیت مراکز واکسیناسیون کووید ۱۹ توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این جمعیت ابلاغ شود ما می توانیم براساس استانداردهای مربوط با حضور ناظر وزارت بهداشت اقدامات لازم را انجام دهیم. 

قوسیان مقدم همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود درباره واکسیناسیون اعضای جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ما برای واکسیناسیون امدادگران نامه به وزارت بهداشت ارسال کردیم و از آنها در خواست هزار دُز واکسن برای امدادگران کردیم. لیست امدادگران را از استان ها نیز دریافت کرده و به وزارت بهداشت تحویل دادیم.

وی درباره پرسنل مراکز درمانی جمعیت هلال احمر گفت: در خصوص مراکز درمانی که زیر مجموعه جمعیت هلال احمر هستند نیز وزارت بهداشت برای تزریق واکسن پرسنل و کادر درمان اقدام کرده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در مجموعه جمعیت هلال احمر در بین مراکز درمانی، توانبخشی و امدادگران تا روز چهارشنبه هزار و ۳۶۸ نفر واکسن دریافت کرده اند.  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز