خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در پیام روز جهانی قدس بیان کرد:

هم‌افزایی و هم‌اندیشی کشورهای اسلامی در زمینه علم و فناوری، زمینه‌ساز نیل به جایگاه شایسته جهان اسلام

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۷۲۷

​وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی که به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس صادر کرد، گفت: هم‌اندیشی به منظور افزایش و هم‌افزایی قدرت کشورهای اسلامی، در تمامی سطوح به ویژه در بخش علم و فناوری، از جمله مقدمات لازم برای نیل به جایگاه شایسته جهان اسلام است.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی، به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس پیامی صادر کرد. 

در پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، آمده است: 

روز قدس نماد عشق و استقامت، شوق رهایی از نفاق و کفر، شکوه ایمان و یادآور اتحاد مسلمانان و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است. 

جمهوری اسلامی ایران بر اساس موقعیت راهبردی و امکانات و ظرفیت‌های خاص خود و با توجه به آثار و برکات انقلاب اسلامی، پرچمدار جنبش‌های اسلامی و الهام بخش بیداری و حضور در صحنه مسلمانان جهان است و روز جهانی قدس از جمله یادگارهای ماندگار و اثرگذار معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران است که همه‌ساله در جمعه آخر ماه مبارک رمضان با نمایش کارکرد اجتماعی اسلام به عنوان مظهر تلفیق دین و سیاست، زمینه خیزش عمومی جهان اسلام را در برابر دشمنان به خصوص رژیم صهیونیستی غاصب فراهم می‌نماید. 

بر این اساس، هم اندیشی به منظور افزایش و هم افزایی قدرت کشورهای اسلامی در تمامی سطوح به ویژه در بخش علم و فناوری از جمله مقدمات لازم برای نیل به جایگاه شایسته جهان اسلام است. 

تلاش برای آزادی قدس عزیز نماد آرمان‌خواهی و حق‌طلبی و نفی سلطه از کشورهای اسلامی است. امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده راهپیمایی روز قدس برگزار نمی‌شود اما جامعه دانشگاهی کشور، همچون همیشه با دلی آکنده از شوق و امید در زنده نگهداشتن این روز و محکومیت اقدامات شیطانی بردگان استکبار جهانی، دل‌هایشان را در دفاع از مردم مظلوم فلسطین همسو می‌کنند. 

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات جامعه دانشگاهی کشور، این روز را گرامی داشته، توفیق روزافزون، عزت و سربلندی همگان را از خداوند بزرگ مسئلت می‌دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز