خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد ملی کرونا:

سهمیه واکسن افراد ۸۰ سال به بالا محفوظ است/ شنبه آینده ساعت ۱۴ سامانه ثبت نام باز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۵۷۳

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: افراد بالای ۸۰ سال اصلا نگران این نباشند که نوبت واکسیناسیونشان می‌سوزد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد ملی کرونا، با اشاره به وضعیت واکسیناسیون افرادی که بهبود یافته‌ی کرونا هستند، بیان کرد:  افراد بهبود یافته‌ای که بیشتر از ۳ تا ۶ ماه قبل کرونا گرفتند، دوباره می‌توانند واکسن بزنند ولی کمتر از این زمان، فعلاً توصیه نمی‌شود و می‌توانند بعدا که سه تا شش ماه گذشت برای تزریق اقدام کنند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی که کردیم، افراد را به دو گروه تقسیم کردیم، ۸۰ ساله‌هایی که در سامانه‌ی الکترونیک پرونده دارند و با آنها تماس گرفته می‌شود و تزریقشان در حال انجام است ولی مشکل ما افرادی است که پرونده ندارند و در سامانه نیستند، که ما هم از قبل اعلام کرده بودیم افرادی که در سامانه نیستند از شنبه‌ی هفته آینده برای این افراد پیامک می‌رودتا حضور پیداکنند.

رئیسی افزود:  نکته اساسی این است که افراد بالای ۸۰ سال اصلا نگران این نباشند که نوبتشان می‌سوزد یا اگر ۷۵ ساله‌ها را اعلام می‌کنیم، اگر فرد هشتاد ساله‌ای مانده بود که واکسن نزده، نگران نباشد که دیگر به او نمی‌رسد، بلکه سهمیه واکسن او کنار گذاشته شده و محفوظ است و این طور نیست سهمیه آنها استفاده شود.

وی گفت: توجه داشته باشید که نباید پشت در مراکز تجمعی شکل بگیرد چون همین باعث ایجاد شیوع بیماری خواهد بود.

رئیسی افزود: تا آخر این هفته اگر با افراد در اولویت تماس گرفته نشد، هفته آینده یعنی شنبه ساعت ۱۴ سامانه باز می‌شود و آنجا کد ملی و شماره تماس خود را ثبت می‌کنند تا همکاران ما با آنها تماس بگیرند و سهمیه هیچکسی هم سوخت نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز