خبرگزاری کار ایران

پشتیبانی شبکه مجازی از برنامه‌های ترویجی نماز پس از بازگشایی مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۵۶۰

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی و بروزرسانی پرتال ستاد اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش با اهداف تبلیغی و محتوایی در حوزه نماز خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا مسیب زاده در اولین جلسه  وبینار کارگروه مشترک ستاد اقامه نماز کشور  و وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ با عنوان نهضت تولید محتوا و با هدف اجرایی کردن مفاد تفاهمنامه بین ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش و بهره گیری از ظرفیت مراکز تخصصی در جهت تولید محتوا گفت: خوشبختانه سال گذشته با تلاش های صورت گرفته در زمینه توسعه و ترویج نماز اقدامات خوبی صورت گرفت که ثمره نهایی آن اختتامیه اجلاسیه نماز دانش آموزی فروردین ماه در استان یزد بود.

وی با بیان اینکه اکثر کارهای انجام شده در حوزه قرآن، عترت و نماز کارهای دلی و جهادی است افزود: سال گذشته همه بندهای تفاهمنامه بر اساس زیست بوم جدید اجرا شد و به زودی تفاهم نامه دوسالانه ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از طریق دفتر وزارتی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: سال ۹۸ پیش اجلاسیه‌های نماز در سراسر کشور علیرغم نبود محدودیت‌های جاری ۷۴۰ اجلاسیه بود و اما سال ۹۹ این عدد با وجود محدودیت ها به ۲۳۴۵ اجلاسیه رسیده است که نشان دهنده توسعه فرهنگ اقامه نماز در بین استان‌های سراسر کشور است.  

وی از راه‌اندازی و بروزرسانی سایت namaz.medu.ir خبر داد و گفت: این سایت با اهداف تبلیغی و محتوایی سعی دارد رویدادهای حوزه نماز را در کوتاه‌ترین زمان به اطلاع فعالان نماز در سراسر کشور برساند.  

مسیب‌زاده در پایان با اشاره به  فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اینکه همه ما در برابر نماز یا قاصریم یا مقصر گفت: هرچند کارهای بزرگی در حوزه نماز صورت گرفته اما امیدواریم با تلاش ها و همکاری های نهادها و سازمان های متخصص بتوانیم در امر ترویج نماز به نتایج خوبی دست یابیم.  

در ادامه این جلسه سید احمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: امسال که با پدیده کرونا مواجه هستیم اگر تحولی شد و مدارس باز شدند تفاهم نامه و کارهای فی مابین را در بستر حقیقی انجام خواهیم داد و شبکه مجازی از آن پشتیبانی خواهد کرد اما اگر مدارس دایر نشدند باید کارها توأمان انجام شود آنچه مهم است این است که ما بتوانیم از همه ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استفاده کنیم. سال گذشته قدم‌هایی برداشته شد و تعدادی از برنامه ها در شبکه شاد پخش شدند.

وی ادامه داد: ما باید هر استان را به حوزه‌های علمیه وصل کنیم و بتوانیم برنامه های متنوع داشته باشیم. امروز باید از تمام ظرفیت های حوزه نماز با محوریت فعالیت های جهادی استفاده کنیم.  

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: باید ارتباط چند جانبه بین دانش آموزان، معلمان و اولیا برقرار کنیم و از طریق مسابقه و میزگرد و پرسش و پاسخ که اگر به نحو مطلوب انجام شود در دوران کرونا رو سفید خواهیم شد و اگر مباحث را اداری کنیم به جایی نخواهیم رسید.  

وی افزود: ما یک بستری یک ساله داریم و می توانیم در ابعاد مختلف فعالیت کنیم. ما  محورهای تبلیغ را برای ائمه جماعات مدرسه تدوین کرده‌ایم و به مدارس ابلاغ شده است که نباید به عنوان یک کاغذ فقط در مدارس بماند. بچه ها تا زمانی که ارتباط دوجانبه و فعال با مدیران فکری دارند همیشه پویا خواهند بود و اگر این ارتباط نباشد دیگران جا را پر خواهند کرد.

سپس رضا بهشتی باویل، معاون امور اقامه نماز  اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از موضوعات اصلی که باید به آن توجه کرد این است که در حال حاضر برنامه های وزارت آموزش و پرورش در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز تدوین و تصویب و در قالب برنامه های عملیاتی که منطبق بر تفاهم نامه منعقده بین وزارت و ستاد اقامه نماز کشور باشد، ابلاغ شده است. لذا اکنون وقت اقدام است اقدام یعنی هماهنگی، هدایت، حمایت و نظارت و به طور کلی مرحله بعد از برنامه ریزی است برای اقدام ما از ساختار قدرتمندی در ستاد به نام شورای عالی اقامه نماز  و درسطح استان و منطقه شورای اقامه نماز و در سطح مدارس هیئت اندیشه ورز ویژه اقامه نماز برخوردار هستیم و این ظرفیت خوبی است که نباید از آن غفلت کنیم.  

وی تصریح کرد : بنابراین اقدامات ما فقط نیاز به هماهنگی، حمایت، هدایت و نظارت دارد که تشکیل منظم جلسات توسط  این کارگروه نقش بسیار مهمی در اجرای برنامه ها را دارد و انتظاری که از ستاد اقامه نماز کشور و مراکز تخصصی نماز داریم فقط تمرکز بر تولید محتوای تخصصی است و وزارت آموزش و پرورش وظیفه زمینه‌سازی و نشر این محتوا را دارد.  

معاون امور اقامه نماز  اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مسئله دیگری که وجود داشته و دارد این است محتوایی که شامل تامین اساتید، مربیان و محصولات است باید متناسب با ذائقه و نیاز مخاطب طراحی و تولید شود و با شناسایی نیاز،  برنامه‌ریزی مجدد برای بهبود و غنی سازی محتوا شود که قطعا اثربخشی برنامه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، بهشتی باویل در خاتمه تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های درون دستگاهی و فرصت های برون سازمانی با توجه به چهار اصل مهم اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در انجام فعالیت ها شامل مدرسه محوری، فراگیری در عین اثربخشی، مشارکت پذیری و مشارکت جویی، ارجحیت فعالیت های گروهی به کارهای فردی که البته اصل چهارم با توجه به زیست بوم جدید کمتر به آن پرداخته می شود  و توسعه کمی و کیفی برنامه ها در فضای مجازی و حقیقی مد نظر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز