خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

مشارکت خیرین در دولت تدبیر و امید ۵ برابر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۵۵۷

وزیر آموزش و پرورش گفت: مشارکت خیرین در دولت تدبیر و امید ۵ برابر شده و از ۵۵۰ میلیون تومان در سال ۹۲ به سه هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن حاجی میرزایی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت آموزش و پرورش که با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: در دولت تدبیر و امید هر روز ۲۸ کلاس درس احداث شده است. ده و نیم درصد از تعداد مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و ایمن‌سازی کاسته شده است. 

او ادامه داد: در ۵ سال اخیر این تعداد از ۳۰ درصد کل مدارس به ۱۹ و نیم درصد کاهش یافته است. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت تدبیر و امید ۱۶ هزار فضای آموزشی با ۸۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس به بهره برداری رسید و کلاس‌های بهره برداری شده در سال ۹۹ دو برابر کلاس‌های بهره برداری شده در سال ۹۲ است. 

حاجی میرزایی افزود: متوسط سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز از ۴.۸ دهم مترمربع در سال ۹۲ به ۵.۲ افزایش پیدا کرده است و این در حالی است که تعداد جمعیت دانش آموزی همه‌ساله افزایش یافته و با بیش از ۸۰۰ هزار افزایش در تعداد دانش آموزان روبرو بودیم. 

او با تاکید بر اینکه رویکرد مدرسه‌سازی منجر به تقویت مشارکت خیرین شده است گفت: میزان مشارکت خیرین در دولت تدبیر و امید ۵ برابر شده و از ۵۵۰ میلیون تومان در سال ۹۲ به سه هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش یافته است. 

حاجی میرزایی ادامه داد: میزان اعتبارات دولتی در بازه سال‌های ۹۲ تا ۹۹ قریب به ۱۰ برابر شده است. در سال گذشته طرح آجر به آجر برای مشارکت عمومی طراحی شد و تاکنون بیش از یک میلیون نفر از مردم با آورده‌های اندک به این نهضت بزرگ پیوسته اند. 

او با اشاره به اینکه در این مدت تمام بخاری‌های نفتی مدارس در مناطقی که دارای زیرساخت گاز بود جمع آوری شده‌اند گفت: سیستم گرمایشی ۲۷۶ هزار کلاس درس و به عبارتی روزانه ۸۹ کلاس درس استانداردسازی شدند. در سال ۹۷ یک هزار مدرسه خشت و گلی داشتیم که امروز تمام آن‌ها جمع آوری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز