خبرگزاری کار ایران

با تمرکز بر اجرای برنامه در فضای مجازی؛

برنامه‌های روز قدس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۳۶۸

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های این سازمان به مناسبت روز جهانی قدس را با عنوان «شمارش معکوس» تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: سازمان فرهنگی هنری به مناسبت روز جهانی قدس ۲۰ عنوان برنامه با عنوان «شمارش معکوس» پیش‌بینی کرده است. این نام بر اساس جمله تاریخی مقام معظم رهبری «اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» انتخاب شده است و برنامه‌ها با شعار «صبح نزدیک است، محکم‌تر قدم بردار» برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه‌ها با دو رویکرد کلی افزایش آگاهی عمومی از جنایت رژیم اسرائیل و تقویت روحیه دفاع از مظلوم برگزار می‌شود.

فاطمیان‌پور گفت: ویژه‌برنامه «قدس؛ نزدیک‌تر از همیشه» وبینار زنده دانش‌آموزی است که با مشارکت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی شهر تهران و با هدف آشنایی نوجوانان با رژیم صهیونیستی و تروریست در پیام‌رسان شاد و آپارات در روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت برگزار می‌شود. نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این وبینار می‌توانند از طریق نشانی @Naslepanjom حضور به هم رسانند و پرسش‌های خود را در حین اجرای برنامه ارسال کنند تا کارشناس برنامه به آنها پاسخ دهد. همچنین ویژه‌برنامه «القدس لنا» ویژه نوجوانان و با هدف رقابت در تولید محتوای فضای مجازی برای روز قدس در سه قالب کلیپ، استوری و عکس نوشته برگزار شده است.

وی در ادامه گفت: چندین مسابقه در حوزه‌های مختلف به مناسبت روز قدس برگزار می‌شود که از جمله آنها می‌توان به مسابقه «رازهای آسمانی» اشاره کرد. این مسابقه اینترنتی در اپلیکیشن روبیکا اجرا می‌شود و هر شب یک کارشناس به روش درس‌هایی از قرآن سخنرانی می‌کند و در انتها سوالاتی از محتوای سخنرانی مطرح می‌شود. همچنین مسابقه پیامکی «پیام‌های نورانی» با موضوع روز جهانی روز قدس ویژه مسافران مترو و اتوبوس‌های شهری برگزار می‌شود. سؤالات این مسابقه بر روی پوستر و تراکت‌هایی که در مترو و اتوبوس‌ها نصب شده، نوشته شده است. این مسابقه در هفته چهارم ماه مبارک رمضان به آیات قرآنی مرتبط با روز قدس می‌پردازد.

وی در ادامه به مسابقه «داستان یک دشمن» اشاره کرد و گفت: این مسابقه ویژه نوجوانان برگزار می‌شود. سؤالات این مسابقه بر اساس اطلاعاتی طرح می‌شود که در موشن گرافیکی با موضوع شکل‌گیری اسرائیل و جنایات آن و همچنین خصومت‌های این رژیم با اسلام و انقلاب اسلامی آمده است. همچنین مسابقه مجازی «شمارش معکوس» با هدف انتخاب بهترین شعار با موضوع نابودی اسرائیل و پیروزی فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس ویژه نوجوانان برگزار می‌شود. نوجوانان می‌توانند با توجه به پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب در خصوص نابودی اسرائیل، آثار خود را  تا ۱۸ اردیبهشت ماه به شماره واتساپ ۹۱۲۳۰۰۵۰۶۱ ارسال کنند.

فاطمیان‌پور در ادامه به مسابقه «کبوترهای کاغذی» اشاره کرد و گفت: از کودکان دعوت می‌شود تا با ساخت اوریگامی کبوتر صلح به همراه پیام‌هایی با مضامین؛ صلح، استکبارستیزی، مقاومت و پایداری در این مسابقه شرکت کنند.

وی پویش مجازی «ره پیما» را از دیگر برنامه‌های روز قدس دانست و گفت: در این پویش از مخاطبان دعوت می‌شود تا عکس‌های خود را با استفاده از افکت اینستاگرامی راهپیمایی روز قدس با سربند القدس اقرب منتشر کنند.

فاطمیان‌پور بیان کرد: نشست روز جهانی قدس در قالب دو وبینار «دستاوردها و چشم‌انداز» با حضور خالد قدومی، ناصر ابوشریف و حسین رویوران و وبینار «خدمات متقابل آرمان رهایی فلسطین و دنیای اسلام» با حضور دکتر باقری، سیدهادی سیدافقهی و علی حاج محمدی، پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت به صورت زنده از صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرای ملل به نشانی farhangsaramelal پخش می‌شود.

وی به برپایی نگاه گذر «قلبی به نام قدس» اشاره کرد و گفت: این نگاه گذر با موضوع فلسطین اشغالی و محور مقاومت در ۱۶ ایستگاه پرتردد مترو برپا می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری بیان کرد: در ویژه‌برنامه «القدس اقرب» صحبت‌هایی از نخبگان و مسئولان با موضوع وضعیت جبهه مبارزه با اسرائیل در فضای مجازی و اتاق‌های صوتی تهیه و منتشر می‌شود. از جمله این افراد می‌توان به دکتر صفاتاج، آقای رویوران، رایزن فرهنگی ایران در لبنان، نماینده جهاد اسلامی در تهران اشاره کرد.

فاطمیان‌پور در ادامه گفت: امسال بعضی از آثار تولید شده در سال گذشته بازنشر می‌شود. مثل نمایش عروسکی «وهم بزرگ قرن» که سال گذشته به مناسبت روز قدس از سوی مدیریت هنرهای نمایشی تولید و در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شد. همچنین فتوکلیپ «نمای مقاومت»، سرود «نهضت سنگ» و برنامه صوتی «حکایت رویای زیتون» در فضای مجازی بازنشر می‌شود.

 بر اساس پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در پایان گفت: همچنین برخی محتواهای تولیدشده توسط مراکز سازمان فرهنگی هنری مانند؛ کمیک موشن «چهل سردار»، موزیک ویدیوی «شمارش معکوس» فتو تیترهایی از صحبت‌های مقام معظم رهبری با عنوان «نشان»، معرفی فیلم‌های مرتبط با روز قدس در «باشگاه فیلم تهران»، خوانش کتاب‌های مرتبط با روز قدس در «کافه کتاب» و... تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز