خبرگزاری کار ایران

رییسی:

پروتکل‌های وزارت بهداشت برای برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم/روز شنبه نتیجه نهایی اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۳۵۰

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: امتحان پایه نهم و دوازدهم به دلیل اینکه برای دانش‌آموزان سرنوشت‌ساز است؛ صرف نظر اینکه زمانش کی باشد، تصمیم گرفته شد که حتما باید حضوری باشد. سایر پایه‌ها امتحانات‌شان به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا، با اشاره به ماجرای امتحانات حضوری دانش آموزان بیان کرد: در زمینه بحث امتحانات جلسه‌ای در کمیته تخصصی برگزار و در این زمینه بحث‌های مختلفی مطرح شد؛ نظرات مختلفی وجود داشت که وزارت آموزش و پرورش هم حضور داشتند، اولین نکته که باید خیلی روی آن تاکید کنیم و از نظر آموزش و پرورش هم قطعی است و همه هم آن را در کمیته پذیرفتند، بحث حضوری بودن است. 

وی ادامه داد: امتحان پایه نهم و دوازدهم به دلیل اینکه برای دانش‌آموزان سرنوشت‌ساز است؛ صرف نظر اینکه زمانش کی باشد، تصمیم گرفته شد که حتما باید حضوری باشد. سایر پایه‌ها امتحانات‌شان به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

رییسی درباره اینکه این امتحانات چه زمانی برگزار شود، تصریح کرد: استدلال آموزش و پرورش این بود که فرض کنید پایه دوازدهم که می‌خواهد امتحان دهد، مدارس در مناطق خودشان برگزار می‌کنند و در این صورت نیاز به جابجایی زیاد دانش آموز نیست و در منطقه خودش امتحان می‌دهند.

وی گفت: در عین حال به گونه‌ای برنامه ریزی می‌کنند که در روزی که در یک مدرسه امتحان برگزار می‌شود، فقط پایه دوازدهم آن مدرسه حضور دارد و نهایتا دانش‌آموزان ۲۵ تا ۲۶ نفر هستند، همچنین آموزش و پرورش گفته است در هر مدرسه حداقل ۱۰ کلاس داریم و در هر کلاس دو نفر می‌نشیند و پنجره هم باز است. تهویه کلاس‌ها هم مناسب است و دانش‌آموزان با ماسک بشینند همچنین زمان امتحان هم کمتر از دو ساعت است.

رئیسی افزود: ضمن اینکه از فضای باز هم در مدرسه می‌توان استفاده کرد و از نظر خطر بیماری خیلی مشکلی نیست، اگرچه ما از نظر وزارت بهداشت با هرگونه تجمعی مخالفیم، اما به هر صورت از آنجایی که اصرار بود که امتحانات این دو پایه حضوری برگزار شود، اگر قرار است برگزار شود، پروتکل ما این است و باید تجمعی انجام نشود.

وی گفت: در کلاس تعداد دانش‌آموزان باید بسیار کم باشد، تهویه کلاس مناسب باشد و یا در فضای باز برگزار شود، البته نتیجه نهایی این تصمیم در ستاد ملی که شنبه برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد، به طوری که در ستاد مطرح شده، اعضای ستاد اظهار نظر کرده و ما نتیجه نهایی را اعلام می کنیم، بنابراین در زمینه امتحانات اولا در کمیته تخصصی این موضوع با حضور همه اعضا اعم از آموزش و پرورش و وزارت کشور مطرح شد و اعلام کردند که اولا امتحانات این دو پایه حتما باید حضوری باشد و دوما در مورد زمان برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم و همچنین کنکور سراسری فعلا قرار شد در زمان مشخص شده باشد.

رئیسی ادامه داد: البته با رعایت پروتکل‌هایی که اعلام می‌شود و به طوری که در هر مدرسه تعداد کمی برای امتحانات حضوری و نهایتا ۳۰ نفر باشند که با توجه به فضای باز و تعداد کلاس‌هایی که وجود دارد، می‌توان برای این دو پایه به صورت حضوری امتحانات را برگزار کرد، البته شنبه در ستاد ملی در این باره بحث شده و نتیجه نهایی اعلام می شود، البته ممکن است در روز شنبه و در ستاد تصمیم جدیدی گرفته شود.

وی افزود: نهایتا ستاد ملی است که تصمیم نهایی را خواهد گرفت و ممکن است عده‌ای مجددا مخالفت کنند و دوباره تصمیم را به کمیته تخصصی بازگردانند تا اصلاح شود، اما فعلا تصمیم کمیته تخصصی این است که گفته شد و معمولا تصمیمات کمیته‌های تخصصی در ستاد اعلام شده و در آنجا تصمیم‌گیری نهایی انجام می‌شود و به طور کلی شیوه‌نامه‌های امتحانات حضوری را از قبل داشتیم که ابلاغ هم شده است و مشکلی هم در این زمینه نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز