خبرگزاری کار ایران

ارائه آموزش‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد به سربازان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۳۱۳

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر از تدوین پیش‌نویس دستورالعمل آموزش به مربیان مراکز رزم مقدماتی یگان‌های نظامی و انتظامی در زمینه آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد، خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی اسماعیلی گفت: اختلال و مصرف مواد پدیده‌ای فراگیر، همگانی، جهانی و پیچیده است که می‌تواند سلامتی را مختل کند و باعث از دست دادن شغل، مشکلات خانوادگی و مالی شود.

وی افزود: اعتیاد در محیط‌های کاری موجب بروز حوادث، غیبت از کار، از دست دادن بهره‌وری، کم‌توجهی، تأخیر، جر و بحث، ناخشنودی، کاهش تولید و الگوی کاری نامنظم می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد ادامه داد: شواهد نشان می دهد در محیط های کاری سربازی به دلیل فشارهای روانی و وضعیت خاص خود، دوری از خانواده، استرس و… شرایط گرایش به مصرف موادمخدر در بین افراد، بیشتر می شود که در همین راستا و در پی برگزاری جلسات کارشناسی، این اداره‌کل نسبت به تدوین پیش نویس دستورالعمل و آیین نامه تربیت کادر متخصص مربیان مراکز رزم مقدماتی یگان های نظامی و انتظامی در زمینه آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد، مبادرت کرد.

اسماعیلی گفت: بر اساس برنامه های پیش بینی شده ۱۰۰ درصد سربازان وظیفه ورودی مراکز آموزشی رزم مقدماتی در سال ۱۴۰۰ با همکاری یگان‌های نظامی و انتظامی پس از آموزش مربیان مزبور، تحت پوشش آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد قرار می گیرند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر وی بیان کرد: دستورالعمل یاد شده پس از بررسی و تأیید نهایی توسط مجریان و دست اندرکاران؛ به خصوص مراکز آموزشی رزم مقدماتی نظامی و انتظامی، برای اجرا در سال ۱۴۰۰، ابلاغ خواهد شد.

اسماعیلی افزود: مهم ترین رهاورد این دستورالعمل، آموزش مربیان مراکز رزم مقدماتی با هدف انتقال مطالب آموخته به سربازان وظیفه و آماده سازی آنان برای ورودی ایمن به زندگی آینده به عنوان مسئول خانواده یا فردی موثر در محیط کار و تولید، خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز