خبرگزاری کار ایران

"قدیمی‌ترین زندانی تهران" با همت خیرین آزاد شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۲۱۹

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها از آزادی قدیمی‌ترین زندانی استان تهران خبر داد و گفت: تعداد ۵ هزار و ۲۲۲ نفر مددجو به مرخصی اعزام و یا با تمدید مرخصی آنان به مدت ۲۰ روز تا عید سعید فطر موافقت شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی فیروزجایی، معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها از آزادی قدیمی‌ترین زندانی استان تهران خبر داد و گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان و شب‌های پر فضیلت قدر، به استناد بخشنامه ریاست قوه قضاییه، تعداد ۵ هزار و ۲۲۲ نفر مددجو به مرخصی اعزام و یا با تمدید مرخصی آنان به مدت ۲۰ روز تا عید سعید فطر موافقت شد.

وی همچنین اعلام کرد: تعداد ۲۵۰۰ نفر از زندانیان در راستای استفاده از نهاد‌های ارفاقی با پیشنهاد عفو به مناسبت عید سعید فطر، به کمیسیون عفو و بخشودگی استان تهران معرفی شدند که رسیدگی به پرونده‌های آنان در دستور کار قرار گرفته است.

فیروزجایی به اقدامات انجام شده در اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری نیز اشاره و اظهار کرد: با مساعدت شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها و انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه استان تهران، مقدمات آزادی ۷۵ تن از مددجویان بی بضاعت از محل اعتبار خیرین فراهم شد.

وی گفت: از جمله برای یکی از مددجویان که به لحاظ عدم توانایی در رد مال به مبلغ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان که سالیان سال، به عنوان قدیمی‌ترین زندانی استان تهران در زندان بود، با پیگیری‌های به عمل آمده و پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات خیرین به ۵ نفر از شکات، مقدمات آزادی فراهم آمد و در ششم اردیبهشت ۱۴۰۰ از زندان آزاد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز