خبرگزاری کار ایران

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

هنوز تصمیمی برای بازگشایی مشاغل گرفته نشده است/ ستاد کرونای تهران موافق برگزاری حضوری امتحانات نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۱۰۸

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران درباره برگزاری حضوری امتحانات نهایی مدارس گفت: در کل ستاد موافق برگزاری حضوری امتحانات نیست، اما این را باید کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی کرونا تصمیم بگیرد که فعلا تصمیم بر امتحانات حضوری است.

«نادر توکلی» معاون ستاد فرماندهی مقابله با کرونای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وضعیت بازگشایی اصناف بیان کرد: در حال حاضر در زمینه بازگشایی مشاغل تصمیمی گرفته نشده است تا آزادسازی برای گروه‌های شغلی سه و چهار انجام شود.

وی ادامه داد: البته اتاق اصناف خودش پیگیر این مسائل است تا بتواند شرایطی را ایجاد کند که خسارت‌های مالی ناشی از بسته بودن مشاغل که خیلی زیاد هم است را بررسی کند، چون مسئله چک‌های برگشتی، هزینه‌های اجاره‌بها و مسائلی از این دست باعث شده تا اصناف به مشکلات اساسی برخورند.

توکلی افزود: طبیعتا این تأثیر مستقیمی بر وضعیت معیشتی خانوارها می‌گذارد که قطعاً مشکل‌آفرین است، همه‌ی اینها باید در کمیته‌های فنی، کارشناسی شود و مورد بررسی قرار بگیرد، ولی فعلا هیچ تصمیمی برای تغییر وضعیت فعالیت‌های شغلی گرفته نشده است.

وی در مورد وضعیت کرونایی تهران، گفت: کماکان در اوج بیماری هستیم و مراجعه‌های سرپایی افزایش داشته است، به طوری که ورودی سرپایی به بالای هزار نفر رسیده است و کماکان بستری‌های روزانه بین ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ نفر است.

توکلی افزود: خطر عمده‌ی ما ویروس جهش یافته است، در شرایط فعلی چون زنجیره‌ی انتقال ویروس به شدت فعال است و جهش‌های جدید هم وجود دارد، این موضوع نگران کننده است.

وی با اشاره به وضعیت مرگ و میرهای کرونایی گفت: در پیک جدید شرایط متفاوت است، اگرچه میزان انتقال ویروس سریع‌تر شده، اما میزان مرگ و میر بیماران کندتر شده است، البته این را هم باید مدنظر قرار داد که مراقبت‌های بهتری در بیمارستان‌ها انجام می‌شود.

توکلی در مورد احتمال برگزاری حضوری امتحانات نهایی مدارس، افزود: در کل ستاد موافق برگزاری حضوری امتحانات نیست، اما این را باید کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی کرونا تصمیم بگیرد که فعلا تصمیم بر امتحانات حضوری است.

معاون ستاد فرماندهی مقابله با کرونای استان تهران گفت: با توجه به اینکه خیلی از خانواده‌ها و کودکان شکایت و اظهارنگرانی کرده بودند، امکان دارد این تصمیم تغییر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز