خبرگزاری کار ایران

اعلام نحوه و فرآیند تأسیس دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۰۸۳

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش دستورالعمل «نحوه و فرآیند تأسیس دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی» را جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، متقاضیان تأسیس مدارس علوم و معارف اسلامی وابسته؛ حوزه‌های علمیه، مدرسه عالی شهید مطهری، سازمان تبلیغات اسلامی، جامعه الزهرا (س)، جامعه المصطفی (ص)، سازمان اوقاف و امور خیریه، به‌منظور ایجاد هماهنگی وحدت رویه، از ابتدای «سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰» و بعد از آن، باید درخواست‌های خود را به اداره آموزش‌وپرورش شهرستان/ منطقه/ ناحیه، ارائه کنند. 

گفتنی است؛ درخواست‌های واصله، پس از بررسی‌های لازم، در صورت تأیید، از طریق اتوماسیون اداری به معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش ارسال تا نسبت به صدور مجوز از سوی کمیته علوم و معارف اسلامی اقدام و به استان ابلاغ شود. 

بر اساس این بخشنامه؛ شهرستان‌هایی که دبیرستان علوم و معارف اسلامی (اعم از دولتی، وابسته و غیردولتی) در آن مناطق دایر نیست، می‌توانند نسبت به تأسیس این دبیرستان‌ها به‌صورت دولتی اقدام کنند. نظارت بر فعالیت‌های آموزشی و تربیتی این مدارس و ارزیابی از عملکرد آن‌ها بر اساس شیوه‌نامه‌های مربوط، بر عهده اداره آموزش‌وپرورش شهرستان، منطقه، ناحیه و اداره کل آموزش‌وپرورش استان است و دستگاه مؤسس، باید پشتیبانی و نظارت‌های ویژه خود را در رعایت قوانین و مقررات جاری در این مدارس اعمال کنند. 

 یادآوری می‌شود؛ تأسیس دبیرستان علوم و معارف اسلامی غیردولتی، تابع ضوابط و مقررات قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی مصوب سال ۱۳۹۵ است و مؤسس، پس از اخذ مجوز از شورای نظارت، باید جهت راه‌اندازی رشته علوم و معارف اسلامی به‌صورت (ضمیمه-مستقل) از کمیته علوم و معارف اسلامی «تأییدیه» لازم را دریافت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز