خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش وزارت بهداشت به برگزاری حضوری امتحانات نهایی/ با تجمع در فضای بسته و بدون تهویه مناسب مخالفیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۰۱۵

سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به برگزاری حضوری امتحانات نهایی گفت: گرچه این امتحانات در پایه‌های تحصیلی آینده دانش‌آموزان موثر است، اما سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها بسیار مهم‌تر است.

«سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به احتمال حضوری بودن امتحانات نهایی مدارس در پاندمی کرونا، بیان کرد: تصمیم‌گیری در خصوص امتحانات نهایی بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت آموزش و پرورش است، اما آن‌چه مدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، رعایت فاصله گذاری، پرهیز از تجمع در فضای بسته و بدون تهویه مناسب است.

وی ادامه داد: از طرفی امتحانات نهایی در پایه‌های تحصیلی آینده دانش آموزان موثر است، اما سلامت دانش آموزان و خانواده‌های آنها بسیار مهم‌تر است.

لاری افزود: برگزاری امتحانات به هر حال منوط به تصمیم گیری در ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود، همچنین شرایط بیماری در هفته‌های آتی در این زمینه موثر است و باید شرایط شیوع بیماری در کشور در این زمینه بررسی شود.

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد پیش‌بینی شرایط کرونا در تابستان، بیان کرد: خوشبختانه در هفته‌های اخیر روند واکسیناسیون تسریع شده و با توجه به ورود محموله‌های جدید واکسن کرونا به کشور، این روند سرعت بیشتری خواهد گرفت. 

وی ادامه داد: فاز اول واکسیناسیون کرونا به خوبی طی شده و وارد فاز دوم واکسیناسیون کرونا در کشور شده‌ایم که امیدواریم با ورود محموله‌های بعدی واکسن کرونا و همچنین پیوستن واکسن‌های تولید داخل به فرآیند واکسیناسیون کووید ۱۹ در کشور، این روند سرعت روز افزون بگیرد.

لاری افزود: همان طور که در تمام ماه‌های مبارزه با ویروس کرونا مشاهده شده، پیش‌بینی بیماری کووید ۱۹ امکان‌پذیر نیست و همه چیز به رفتار اجتماعی بستگی دارد و با این حال می‌توان امیدوار بود که با روند مناسب واکسیناسیون کرونا در ماه‌های آینده و فصل تابستان، شرایط بهتری به نسبت حال حاضر داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز