خبرگزاری کار ایران

فرمانده ستاد عملیات مبارزه با کرونای تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

دریافت اطلاعات افراد برای واکسیناسیون از سازمان هدفمندی یارانه‌ها/ "شلوغی مراکز سلامت" خود کانون کروناست

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۹۷۱

فرمانده ستاد عملیات مبارزه با کرونا کلانشهر تهران گفت: نامه‌ای به سازمان هدفمندی یارانه‌ها نوشتیم تا اطلاعات تمام گروه‌های سنی به ویژه افراد بالای ۶۵ سال را به منظور واکسیناسیون در اختیار ما قرار دهند.

«علیرضا زالی» فرمانده ستاد عملیات مبارزه با کرونا کلانشهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به پرسشی درباره سردرگمی افراد بالای ۸۰ سال در مراجعه به مراکز سلامت بمنظور دریافت واکسن کرونا گفت: سازوکار واکسیناسیون در تهران مانند سایر استان‌ها است و تابع مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم. 

او ادامه داد: در مورد افراد بالای ۸۰ سال آنچه که به دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله در تهران ابلاغ شده، بدین صورت است که افرادی که پرونده الکترونیک دارند، اطلاعات آن‌ها در سامانه سیب ثبت شده است و مراقب سلامت براساس مطالعاتی که صورت خواهد گرفت به افراد اعلام و براساس محل جغرافیایی واکسیناسیون آن‌ها انجام می‌شود. 

زالی در مورد افرادی که نام آن‌ها در پرونده الکترونیک نیست، گفت: این افراد می‌توانند به سامانه salamat. gov. ir مراجعه کنند و آن‌هایی که نتوانستند نام خود را در این سامانه ثبت کنند، با لکه‌گیری‌هایی که انجام می‌شود، واکسیناسیون آنها نیز انجام می‌شود. 

فرمانده ستاد عملیات مبارزه با کرونا کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه سهیمه افراد بالای ۸۰ سال ثابت است، گفت: سهمیه این افراد به کسی داده نمی‌شود و تا زمانی که واکسیناسیون این گروه سنی به پایان نرسد، واکسیناسیون به سایر گروه‌ها تسری پیدا نمی‌کند. 

او با اشاره به ارسال نامه‌ای به ستاد کرونا بمنظور تسهیل در دریافت اطلاعات افراد جهت واکسیناسیون گفت: نامه‌ای را برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها نوشتیم تا اطلاعات تمام گروه‌های سنی به ویژه افراد بالای ۶۵ سال را در اختیار ما قرار دهند و براساس آن همکاران ما در حوزه بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی لیست تمام افراد را براساس گروه سنی و کد ملی مرتب‌سازی کنند تا دیگر حتی اگر نام کسی در سامانه سیب ثبت نشده باشد، اطلاعات از این طریق به طور کامل در دسترس قرار گیرد تا بتوانند واکسیناسیون را انجام دهند. 

زالی افزود: توافقی بین وزارت بهداشت و سازمان ثبت احوال نیز در حال شکل گیری است تا اطلاعات گروه‌هایی از افراد و با اولویت افراد مسن‌تر که اطلاعات آن‌ها در سامانه سیب ثبت نشده است با حفظ محرمانگی و رعایت چارچوب‌های اخلاقی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد. 

او تاکید کرد: بنابراین افرادی که بالای ۸۰ سال هستند و اطلاعات آن‌ها در سامانه سیب ثبت شده، مشکلی ندارند و مراقب سلامت برای تزریق واکسن به آن‌ها اطلاع می‌دهد و اساسا نیازی به مراجعه ندارند. 

زالی با اشاره به مراجعه برخی به مراکز جامع سلامت گفت: اکنون در برخی از مراکز جامع سلامت به دلیل مراحعه افراد به این دلیل که نام آن‌ها برای تزریق واکسن اعلام نشده و زودتر به مراکز مراجعه می‌کنند، شاهد شلوغی مراکز جامع سلامت هستیم که این شلوغی می‌تواند به عنوان یک کانون کرونا عمل کند. 

فرمانده ستاد عملیات مبارزه با کرونا کلانشهر تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه از طریق هدفمندی یارانه‌ها در حال دریافت اطلاعات کل سالمندان شهر و استان تهران هستیم، طبیعتا لیست ما به قطعیت می‌رسد و بعد از قطعیت لیست می‌توانیم همه را تحت پوشش واکسن قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز