خبرگزاری کار ایران

جهانپور:

اعلام زمان تولید واکسن اسپوتنیک در کشور/ اعطای مجوز به ۳۵ شرکت برای واردات واکسن کرونا/ تا این لحظه هیچ وارداتی توسط بخش خصوصی نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۷۹۳

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: ظرف چند هفته تا دو ماه اولین محصولات اسپوتنیک داخل کشور وارد کمپین واکسیناسیون عمومی علیه کرونا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «کیانوش جهانپور» سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به تولیدات واکسن اسپوتنیک روسیه در کشور، بیان کرد: تا این لحظه که خدمت شما هستیم ۴ شرکت کاندیدای تولید واکسن اسپوتنیک در کشور هستند که سه شرکت به طرف روسی معرفی شده است.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم، یک شرکت وارد مدار تولید شده و ظرف چند هفته تا دو ماه اولین محصولات اسپوتنیک داخل کشور وارد کمپین واکسیناسیون عمومی علیه کرونا می‌شود.

جهانپور در پاسخ به اینکه آیا تولیدات داخلی واکسن اسپوتنیک، متمایز از آن ۶۰ میلیون دوزی است که از اسپوتنیک روسیه خریداری کردیم؟ بیان کرد: روی کاغذ شاید اینطور باشد، اما عملاً با توجه به اینکه ظرفیت ساخت اسپوتنیک در خطوط تولید روسیه محدود است، طبیعتاً روس‌ها بسیاری از این قراردادها، وعده‌ها و قول‌هایی که دادند را با توجه به تولید مشترک و تولید قراردادی که در سایر کشورها در نظر گرفتند، امکان دارد برخی از این قرار دادها با تولیدات مشترک و به این شکل، باهم هم پوشانی داشته باشد و به نوعی ایفای تعهدات آنها در قالب تولیدات داخل باشد.

وی افزود: در رابطه با شرکت‌های خصوصی تا این لحظه بیش از ۳۵ شرکت به نوعی مجوز و نامه‌های لازم برای مذاکره و تلاش برای واردات واکسن را دریافت کردند و فکر می‌کنم یک الی دو مورد توانسته برای حداقل خردادماه توافقاتی را با برخی از شرکت‌ها و فروشندگان عمده واکسن در دنیا داشته باشند، اما تا این لحظه واردات توسط بخش خصوصی نداشتیم اما سازمان غذا دارو به ۳۵ مورد مجوز صادر کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز