خبرگزاری کار ایران

تشریح برنامه های جمعیت در هفته هلال احمر/از افتتاح ٢۴٠٠خانه هلال تا رونمایی از ناوگان امدادی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۶۹۸

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، برنامه های جمعیت را در هفته هلال احمر تشریح کرد.

​​به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ روح الله استاک، مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر با اشاره به جزئیات برنامه های جمعیت در هفته هلال احمر گفت: پیشنهادات سازمان ها و معاونت ها گرفته شده و جلساتی نیز برگزار شده است و با هم‌اندیشی، برنامه هفته هلال احمر سال ۱۴۰۰ تدوین شد.

وی افزود: امسال شعار صلیب سرخ جهانی تحت عنوان توقف ناشدنی، شکست ناپذیر و مقایسه نشدنی است لکن باتوجه به اینکه در آستانه صدسالگی تاسیس جمعیت هلال احمر قرار داریم شعار یک قرن خدمات داوطلبانه مقایسه نشدنی برای هفته هلال انتخاب شد.

استاک در مورد جزئیات برنامه های این هفته خاطرنشان کرد: برای هر روز از هفته هلال احمر عنوانی تعیین شده است. هجدهم اردیبهشت ماه به خانه های هلال و آموزش همگانی اختصاص داده شده است. مهم ترین فعالیت در دوره مدیریت جدید هلال احمر خانه های هلال بوده است که یک دستاورد بزرگ است. دست آورد دولت یازدهم و دولت دوازدهم به صورت خاص می تواند همین خانه های هلال احمر باشد. عنوان این روز؛ خانه های هلال، جامعه تاب آور است.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: روز نوزدهم اردیبهشت ماه تحت عنوان همدلی مهربانانه به جوانان اختصاص داده شده است. روز دوشنبه بیستم اردیبهشت ماه مختص سازمان امداد و نجات است که با شعار امدادگری، کاهش آلام بشری مراسم آن برگزار خواهد شد.  روز سه شنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه نیز روز معاونت توانبخشی است که با عنوان سلامتی، پویایی و حرکت نام گذاری شده است. روز چهارشنبه، بیست و دوم اردیبهشت ماه، روز سازمان تدارکات پزشکی و شرکت های تولیدی تابعه است که عینا با شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب نام گذاری شده بود، از آن یاد شده است.

استاک ادامه داد: روز پنجشنبه با شعار ایثار به بررسی اقدامات هلال احمر در یک قرن گذشته پرداخته می شود و عنوان آن ایثار، ارزش ماندگار است. روز جمعه نیز با محوریت خانواده و با شعار خانواده بانشاط، جامعه سالم قرار است مراسم آن برگزار شود. در همین راستا نیز پوستری طراحی شده که با مفهوم شعار سال طراحی شده است و از جهان شمولی فعالیت های هلال احمر حکایت دارد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر اظهار کرد: در هفته هلال و در نخستین روز آن افتتاح نمایشگاه عکس با عنوان یک قرن بامردم، یک سال باکرونا در ساختمان صلح، موزه استاد علی اکبر صنعتی، پارک هنرمندان، مترو شهید بهشتی برگزار خواهد شد. نشست خبری رییس جمعیت هلال احمر و مسئولان صلیب سرخ و  تجدید پیمان با آرمان های امام خمینی (ره) از دیگر برنامه های روز اول خواهد بود.

رییس برگزاری هفته هلال افزود برنامه های متنوع سازمان جوانان در روز یکشنبه با حضور وزیر کشور انجام خواهد شد.

استاک ادامه داد رونمایی از ناوگان زمینی، تجهیزات سبک و سنگین لجستیک، رونمایی از سه سامانه امدادی، افتتاح ویدئوکنفرانسی ۲۴۰۰ خانه هلال و ۱۱ پایگاه امداد و نجات در روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار خواهد شد.

رونمایی از سامانه جامع آموزش و ۸ جلد کتاب تدوین شده در موسسه علمی و کاربردی هلال احمر از مهم ترین برنامه های روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت خواهند بود.

استاک افزود توزیع بسته های موادغذایی به مناسبت فرارسیدن عیدسعید فطر مهم ترین برنامه پنجمین روز هفته هلال احمر خواهد بود ضمن اینکه دیدار با خانواده شهدای امدادگر در عیدسعیدفطر خاتمه بخش برنامه های هفته هلال خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز